رئیس شبکه دامپزشکی فردوس از صدور مجوز واردات دام زنده از استان‌های مجاور به فردوس خبر داد و اظهار داشت: این کار با هدف تعدیل قیمت گوشت قرمز انجام شده است.
کد خبر: ۴۶۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 26 July 2017
جواد ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار در فردوس، علت اصلی گرانی گوشت قرمز در شهرستان را کمبود دام زنده دانست و اظهار داشت: خشکسالی‌های پی‌درپی، صادرات دام و هزینه‌های بالای نگهداری دام از دیگر عوامل گرانی قیمت گوشت قرمز است.

وی افزود: در جلسه‌ای با حضور مسئولان ذیربط برای متعادل کردن قیمت گوشت قرمز در بازار مقرر شد واردات دام از استان‌های مجاور و کشور افغانستان انجام شود که این موضوع از طریق استان نیز به طور جد در حال پیگیری است.

ذوالفقاری فروش گوشت‌های وارداتی از خارج کشور را از دیگر تصمیمات این جلسه دانست که با نرخ مصوب به شهروندان عرضه خواهد شد و گفت: روزانه حداقل 350 کیلوگرم گوشت قرمز از کشتارگاه فردوس و با نظارت مأمورین این شبکه وارد بازار مصرف می‌شود.

وی نظارت بر عرضه بهداشتی گوشت را یکی از وظایف شبکه دامپزشکی دانست که به صورت مستمر انجام می‌شود و در روزهای اخیر نیز 4 نفر از قصاب‌های شهر به خاطر عرضه گوشت گرم به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

وی از مردم خواست برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از خرید گوشت گرم که برخی قصابی‌ها به صورت غیرمجاز عرضه می‌کنند خودداری کنند و در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

دوالفقاری افزود: در سه ماهه اول سال جاری 787 مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط ماموران شبکه دامپزشکی فردوس انجام شده که 37 مورد منجر به کشف موارد غیر بهداشتی شده است. 345 کیلوگرم  گوشت غیر بهداشتی شامل دام سبک و سنگین، طیور و آلایش خوراکی دام و طیور ضبط و معدوم شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار