فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی گفت: هشت سال دفاع نظامی داشتیم و در حال حاضر ۲۸ سال است که دفاع فرهنگی و حیثیتی از کیان اسلام داریم و جهاد دفاعی تنها با اسلحه، توپ و تانک نیست.
کد خبر: ۴۶۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 26 July 2017
سرهنگ علی قاسمی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان بسیج کارگری خراسان‌جنوبی که در کارخانه کویر تایر برگزار شد، اظهار داشت: امروز هر آنچه داریم مدیون شهدا هستیم و متأسفانه گاهی اوقات در زمان صلح کوتاهی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بسیج یک مبنای قرآنی دارد بیان کرد: بیش از 70 آیه در قرآن کریم در راستای جهاد فی سبیل‌الله، مجاهده، آمادگی، فداکاری و در مقابل دشمن ایستادن است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی از وجود 3 جهاد در اسلام خبر داد و تصریح کرد: یکی از این سه جهاد، جهاد اصغر که همان مبارزه با نفس است و همواره ما مشغول آن هستیم.

قاسمی با بیان اینکه دیگری جهاد اکبر است که مربوط به بحث‌های دفاعی در مرز با دشمنان خارجی بوده ادامه داد: سومین جهاد نیز جهاد کبیر بوده که یک جهاد فکری فرهنگی است و اگر در تمام نقاط و بخش‌ها به دشمن پاسخ منفی بدهیم و تسلیم خواسته‌های نامشروع آنها نشویم جهاد کبیر انجام داده‌ایم.

جهاد کبیر یعنی با فکر و اندیشه خود به دشمن پاسخ منفی بدهیم

وی گفت: جهاد کبیر یعنی با عمل، فکر و اندیشه خود به خواسته‌های دشمن پاسخ منفی بدهیم و مانند جهاد نفس در مقابل شیطان‌های برونی و درونی مبارزه کنیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مسئله دفاع صرفاً "دفاع نظامی" نیست، گفت: 8 سال دفاع نظامی داشتیم و در حال حاضر 28 سال است که دفاع فرهنگی و حیثیتی از کیان اسلام داریم و جهاد دفاعی تنها با اسلحه، توپ و تانک نیست.

قاسمی با اشاره به اینکه بسیج امروز با بسیج دهه 50 قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: امروز دو وظیفه سنگین داریم که یکی در فکر و رفتار و عمل و دوم تفکر بسیجی است که سخت‌تر از عمل‌کردن است و اگر تفکر بسیجی نباشد، طبیعی است که در هیچ کاری موفق نخواهیم شد.

نیاز امروز ما به بسیج کارگری از همیشه بیشتر است

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امروز نیاز ما به بسیج کارگری از همیشه بیشتر است، ادامه داد: باید بسیجیان در این قشر بیشتر از دیگر بخش‌‎ها کار کرده و به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری باشند.

وی تاکید کرد: امروز 97 درصد نیروهای قرارگاه خاتم الانبیاء را بسیجیان و مردم تشکیل می‌دهند و در آن بسیجی‌وار کار می‌کنند و باید بدانیم اگر بسیج در بخش‌های مختلف نباشد موفق نخواهیم بود.

قاسمی از فعالیت 19 شورای اندیش‌ورز بسیجی در استان خبر داد و تصریح کرد: بسیج کارگری استان خراسان جنوبی در بین 32 سپاه استانی رتبه 7 کشوری و در بین اقشار 19 گانه بسیج نیز رتبه سوم را دارد.

وی با بیان اینکه سپاه در حال حاضر در چهار بخش عمده به مددم خدمت می‌کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 6 دهستان استان در قالب 122 روستا با تلاش بسیجیان قرار است به وضعیت مطلوب برسد و با اعتبار خوبی که برای این کار در نظر گرفته شده همه باید دست به دست هم دهند تا جایی که امکان دارد مشکلات برطرف شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار