رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان گفت: وزش بادهای سیستان به محصولات جالیزی این شهرستان خسارت زد.
کد خبر: ۴۶۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 26 July 2017
محمد مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار در بیرجند اظهار داشت: بادهای 120 روزه سیستان از شمال شرقی به سمت جنوب غربی می‌وزد و شدت آن بین 70 تا 80 کیلومتر در ساعت است که این بادها به باغ‌ها و مزارع شهرستان نهبندان یک میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت وارد کرده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان بیان کرد: این خسارت‌ها به محصولاتی مانند انار، خرما، پسته، پنبه و محصولات جالیزی بوده و سبب ریزش میوه‌های سر درختی زردآلو، عناب و گلابی قبل از رسیدن شده است. وزش بادهای سیستان سبب ریزش گل و برگ بوته‌هایی مانند پنبه شده که در نتیجه کاهش محصول را در پی داشته است.

مالکی خسارت وزش بادهای سیستان را سبب تبخیر شدید آب و خشکی زمین‌های زیرکشت عنوان کرد و یادآور شد: این بادها سبب کنده شدن بوته‌ها و ترک خوردن محصولات زراعی جالیزی مانند هندوانه، خربزه و طالبی شده است.

 رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان با بیان اینکه وزش بادهای 120 روزه سیستان فرسایش خاک و جا‌به‌جا شدن خاک‌های سطحی زراعی را در پی داشته و مشکلات روانی به وجود می‌آورد و سبب ناامیدی کشاورزان شده است، افزود: در این راستا اشتغال‌های موقت و فصلی نیز تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و متعاقب این خسارت‌ها اشتغال‌ها نیز کاهش یافته است.

مالکی با اشاره به برداشت محصولات این شهرستان گفت: سالانه از 3 هزار هکتار باغ و مزارع شهرستان نهبندان بیش از 30 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی برداشت می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار