مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید گفت: با حضور و همراهی یک هفته‌ای خدام رضوی در استان ۱۳۰ برنامه به مناسبت دهه کرامت در خراسان جنوبی در قالب جشن‌های زیر سایه خورشید در استان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۶۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 26 July 2017
حامد عرب‌زاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهمین حضور کاروان خدام رضوی و جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید در خراسان جنوبی اظهار داشت: جشن‌های زیر سایه خورشید از سال 86 ابتدا در 8 استان کشور و سپس با گسترش آن در 31 استان، 300 شهر و 36 کشور جهان اسلام و کشورهای اروپایی و هزار نقطه جهان به مناسبت دهه کرامت در حال انجام است.

وی افزود: امسال با همکاری دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی کاروان خدام رضوی متشکل از سه خدام و یک مبلغ جوان به مدت یک هفته مهمان خراسان جنوبی خواهند بود.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید تصریح کرد: این گروه شامل یک خادم مداح و مرثیه‌سرا، یک خادم حامل پرچم ملکوتی بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) و یک خادم سخنور در قالب بیان کرامت حضرت و یک مبلغ جوان به عنوان همراه فرهنگی و محتوایی کاروان است.

عرب‌زاده بیان کرد: در طول مدت یک هفته حضور خدام رضوی در استان  130 برنامه محوری به مناسبت دهه کرامت در جای جای نقاط محروم استان از 6 صبح تا 11 شب برگزار خواهد شد.

وی افزود: خدام رضوی در این مدت به چهار شهرستان نهبندان، سربیشه، بیرجند و طبس سفر خواهند کردند و همراه با استقبال باشکوه مردمی از این کاروان برنامه‌های مختلف فرهنگی در سطح شهرستان‌ها، شهرها، روستاها و مناطق محروم استان برگزار خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید بیان کرد: در این سفرها 5 هزار بسته نمک در ملاقات و دیدارها، 2 هزار بسته نبات متبرک، بیش از 10 هزار پوستر و عکس رومیزی و بیش از 20 هزار کتاب و محصولات فرهنگی در سطح استان توزیع خواهد شد.

وی با شاره به اینکه سال گذشته بیش از 40 هزار نفر مخاطب فرهنگی برنامه‌های زیر سایه خورشید در استان بودند، اظهار داشت: امسال نیز تلاش می‌شود با طرح و استقبال باشکوه مردمی و همراهی مسئولان استان و شهرستان‌ها بزرگترین رویداد فرهنگی خراسان جنوبی به عنوان جشن‌های زیر سایه خورشید برگزار شود.

عرب‌زاده با اشاره به اینکه در طول 10 سال برگزاری جشن زیرسایه خورشید با حضور خدام در استان به همه نقاط، شهرها، امامزادگان، زندان‌ها، پادگان‌ها، بیمارستان‌ها و هرکجا نیاز بوده رفته‌ایم گفت: کاروان خدام رضوی روز شنبه 7 مرداماه 96 از شهرستان نهبندان جنوبی‌ترین شهرستان استان مورد استقبال مردم ولایت‌مدار، مذهبی و کویرنشین این خط قرار خواهند گرفت و در روستاهای بندان، خان شرف، بندان، چاهداشی، اسدآباد این شهرستان سفر حضور خواهند یافت.

وی افزود: 8 مردادماه این کاروان به بخش شوسف شهرستان نهبندان سفر کرده و بعد از ظهر آن روز با سفر به سربیشه برنامه‌های فرهنگی مذهبی خود را ادامه خواهند داد.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید تصریح کرد: روز یکشنبه 8 مردادماه با حضور خدام رضوی رونمایی از ضریح سیدحامد علوی در روستای چنشت صورت خواهد گرفت که هدف از این امر ترویج و احترام به مقام شامخ امامزادگان و عمل به فرمان مقام معظم رهبری در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی است.

عرب‌زاده بیان کرد: این کاروان در 9 مرداماه روز دوشنبه به بخش مرزنشین درح شهرستان سربیشه سفر کرده و در سه شنبه 10 مردادماه وارد مرکز استان در قالب دو گروه خواهند شد.

وی افزود: یک گروه از این خدام به سمت شهرستان طبس و امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) رفته و در شهرهای عشق آباد، دیهوک و طبس حضور یافته و برنامه‌های فرهنگی با محوریت آستان مقدس حسین بن موسی الکاظم طبس برگزار خواهند کرد.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید تصریح کرد: در این مدت کاروان خدام رضوی با نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، فرمانداران شهرستان‌ها دیدار کرده و همچنین استقبال مردمی، عطرافشانی مزارشهدا، حضور و غباروبی بقاع متبرکه، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با بیماران، مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست، حضور در برنامه زنده شبکه استانی و سخنرانی قبل از خطبه‌ها نماز جمعه نیز از دیگر برنامه‌های سفر این خدام خواهد بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار