مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی از اعزام یک هزار و ۷۰۰ زائر از استان به حج تمتع امسال خبر داد.
کد خبر: ۴۶۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 29 July 2017
ابوالفضل نوفرستی در حاشیه سفر به شهرستان طبس گفت: بیش از هزار و ۷۰۰ زائر از استان خراسان جنوبی آماده می شوند تا در روزهای اول و دوم شهریور ماه از فرودگاه بیرجند عازم سرزمین وحی شوند.

وی افزود: از این بین ۱۳۵ زائر از شهرستان طبس هستند.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۷۰۰ هزارنفر در نوبت تشرف به حج واجب هستند گفت: میانگین سن زائرین استان بین ۵۰ تا ۵۵ سال است که هر سال این میانگین بالاتر می رود.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به بالارفتن میانگین سنی و حضور بیشتر سالمندان در حج خواهشمندیم دوره های آموزشی جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: لازم است تا زائرین نکاتی را که از سمت روحانیون و مدیران کاروان ها مطرح می شود را بخاطر بسپارند تا از پیش آمدن مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

نوفرستی با بیان اینکه لازم است باید ها و نباید های از سوی زائرین مورد توجه قرار بگیرد، گفت: برگزاری همایش ها در شهرستان های مختلف در همین راستا است.

وی ادامه داد: هر گروه از زائران طی ۱۲ جلسه نکات آموزشی لازم همچون مناسک، احکام، مسائل امنیتی و ... را فرا می گیرند که ملزم هستند در سفر آن را رعایت کنند.

وی افزود: طبق پیش بینی کارشناسان و دست اندرکاران، حج امسال حجی توام با آرامش و سکینه است.

وی با اشاره به مچ بندهای زائران گفت: از گذشته بنا بر این بود که چاره ای برای شناسایی زائران اندیشیده شود و در همین راستا سازمان حج و زیارت با همکاری شرکت صاایران اقدام به تهیه مچ بندهایی کردند که روی آن نام، نام خانوادگی، نام مدیرکاروان، محل اسکان در شهرهای مکه و مدینه و پرونده ای مختصر از بیماری هایی که احیانا زائر مبتلا به آن است نوشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع ارتباطی با حادثه منا ندارد گفت: این محصول سری جدیدی از کارتهای شناسایی است که قبلا بصورت کاغذی به گردن آویخته می شد و به هر دلیلی امکان جداسازی آن وجود داشت.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: این مچ بندها تراشه های الکتریکی هستند که داخل یک نوشته پلاستیکی قرار گرفته است و استفاده از آن به مراتب راحت است.

نوفرستی از تغییر ساختار کاروانی به مجموعه ای در عربستان خبر داد و گفت: وقتی زائرین وارد مجموعه هتل اقامت خود می شوند در آنجا کاروان ها در خدمت مدیر مجموعه هستند.

وی با اشاره به اینکه پزشک مرد و زن در هتل های محل اقامت زائرین حضور دارند گفت: ساختار کاروان ها به شکلی طراحی شده است که پاسخگوی همه نیازهای زائرین است.

نوفرستی ضمن بیان اینکه دشمنان با تبلیغات منفی درصدد جدا نمودن زائران ایرانی از بدنه جهان اسلام هستند گفت: با منصرف کردن زائران از حضور در مکه به دنبال این هستند که بگویند «ایرانی ها مسلمان نیستند و اگر مسلمان بودند به حج می آمدند.»

وی افزود: با درایت مسئولین نظام و مراجع تقلید عظام و حضور جانانه این عزیزان در میدان با این فضاسازی ها مقابله شده است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی ضمن بیان اینکه کاروان های سراسر کشور تکمیل شده اند گفت: لیست ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفره ای از زائرین با توجه به تکمیل ظرفیت از اعزام بازمانده اند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار