مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: ۳۷۴ کلاس درس دیگر باید در مسکن‌های مهر استان ساخت شود که از این تعداد تنها ۱۰۵ کلاس درس در مهرشهر نیاز است و امیدواریم این اتفاق بیفتد و در ساخت این کلاس‌ها مشارکت شود.
کد خبر: ۴۷۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 01 August 2017
محمدرضا بیکی ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی پروژه مدرسه 6 کلاسه استثنایی مهرشهر بیرجند اظهار داشت: طی سه سال گذشته با تلاش و تاکیدی که از سمت اداره آموزش و پرورش استثنایی استان صورت گرفته بود این موضوع در دستور کار اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی قرار گرفت  و تلاش شد نیازها در این زمینه برطرف شود.

وی افزود: 6 مدرسه‌ در حوزه آموزش استثنایی در این دو سال کلنگ‌زنی شد که 3 مدرسه تحویل داده شده، 2 مدرسه درحال اجرا است و این مدرسه 6 کلاسه نیز  عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد که امیدواریم در مهرسال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی تصریح کرد: مدرسه 6 کلاسه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مهرشهر در زمینی با هزار و 856 مترمربع احداث می‌شود که با بیش از 650 میلیون تومان اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز شده و امیدواریم کمتر از یک سال به پایان برسد.

بیکی با اشاره به دغدغه همه مسئولان در جهت برطرف کردن مشکلات به وجود آمده در پروژه‌های مسکن‌های مهر و بحث‌های حاشینه نشینی است بیان کرد: در استان خراسان جنوبی 26 هزار و 163 واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده که بیش از 7 هزار واحد در مهرشهر است و پیش‌بینی می‌شود همین حدود دانش آموز در این منطقه وجود داشته باشد.

وی افزود: برابر برآوردهای که انجام شده در مجموع 742 کلاس درس برای این 26 هزار واحد مسکن مهر در استان نیاز است که خوشبختانه 215 کلاس آن از منابع متفاوت ساخته شده، 153 کلاس نیز در حال اجرا و 374 کلاس درس نیز باقی مانده است که امیدواری با مشارکت خیرین و دولتی سریع‌تر انجام شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی تصریح کرد: از این 374 کلاس درس نیز 105 کلاس درس در مهرشهر نیاز است که امیدواریم این اتفاق بیفتد و در ساخت این کلاس‌ها مشارکت شود.

بیکی در زمینه مشارکت خیرین در استان بیان کرد: از سال 84 تاکنون 78 میلیارد تومان تعهد از خیرین داشته‌ایم که حدود 70 درصد آن محقق شده است و این اعتبارات صرف مشارکت در ساخت 446 مدرسه با هزار و 439 کلاس درس و 209 فضای دیگر شامل سالن‌ها و غیره شده است که در کنار اینها نیز 132 قطعه زمین توسط خیرین واگذار شده و 800 مورد کمک‌های مردمی و تجهیزات نیز بوده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار