نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شرط نخست برای رسیدن به کمال هوشیاری و بصیرت است و در گذشته درک مفاهیم و دشمن شناسی و آنچه که امام (ره) می‌فرمود برای همه میسر نبوده است گفت: ارتباطات ناسالم آرمان‌های بزرگ انسان را زمین‌گیر می‌کند.
کد خبر: ۴۷۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 01 August 2017
آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار دانش‌آموزان بسیجی شرکت کننده در دوره یاوران ولایت واحدهای مقاومت پیشگام مدارس استان خراسان جنوبی اظهار داشت: نوجوانانی پا به عرصه مسئولیت‌ها گذاشته‌اند که دارای آرمان‌های بسیار مقدسی هستند که نقشه راه زندگی انسان را ترسیم کرده که این یک گنج است و باید از آن نگهداری شود.

وی افزود: سن نوجوانی مصادف می‌شود با در معرض آسیب‌های مختلف قرار گرفتن که این آسیب‌ها از همنشینیها و ارتباطات بر می‌خیزد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ارتباطات ناسالم آرمان‌های بزرگ انسان را به ویژه در این سن حساس زمین‌گیر می‌کند و نوجوان در این ارتباطات وقت خود را می‌گذارد پس باید بداند با چه کسی همنشین می‌شود و از وقت و عمر خود باید به خوبی محافظت کند.

عبادی با بیان اینکه انسان باید با کسی همنشین شود که موقع دیدار با او به یاد خدا بیفتد و یا وقتی لب به سخن باز می‌کند انسان از علم او بهره‌مند شود، افزود: همنشینی که انسان را در علم، اخلاق، رفتار و آخرت به لقاح الله نزدیک کند همنشینی سودمندی است و به عمرش برکت می‌دهد و اینگونه ارتباطات بسیار مفید بوده و نشان همان روحیه بسیجی است که نتیجه تفکر انقلابی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: نوجوانان باید بدانند کمال به سن زیاد نیست بلکه بسیاری از نوجوانان در طول تاریخ بوده‌اند که با رفتار و کردار خود مثالزدنی شده‌اند.

عبادی با بیان اینکه شرط نخست برای رسیدن به این کمال هوشیاری و با بصیرت بودن است تصریح کرد: تاریخ پر از نوجوانان هوشیار، دارای تفکر بسیجی، با شهامت، رشادت، هوشیار، اراده قوی مانند شهید فهمیده بوده است که در توصیف این نوجوان رهبر کبیر انقلاب می‌فرمایند "رهبر ما آن نوجوان 13 ساله است که نارنجک به کمر می‌بنند و با شجاعت تاریخ ساز می‌شود".

وی افزود: امروز مشاهد می‌شود افراد در حوزه‌های مختلف با انواع تفکرات و تحصیلات متاسفانه با توجه به اینکه از علم، تجربه و سن زیادی برخوردار هستند در زیر و بم روزگار رنگ می‌بازند و این در حالی است که بسیاری از نوجوانان و جوانان هستند که با اراده و ایمان قوی که دارند دشمن هیچ تاثیری نمی‌تواند بر آنها داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: در این راستا آنچه که امروز در پستی و بلندی‌های روزگار حاصل می‌شود مایه امید و شناختی است که در نوجوانان و جوانان بیشتر از گذشته دیده می‌شود.

عبادی بیان کرد: در گذشته درک مفاهیم و دشمن شناسی و آنچه که امام(ره) می‌فرمود برای همه میسر نبوده اما امروز برای جوامع امیدوار کننده است که با توجه به تلخی و شیرینی گذشته درس می‌گیرند و نتیجه نهایی این است که امید ما به نسل امروز و آینده بیشتر است و تمام آرمان‌های انقلاب حجت را برای همه تمام کرده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار