کاروان خدام رضوی با حضور در منطقه «درح» و نقطه صفر مرزی ماهیرود دلهای منتظر مردم این منطقه را روانه حرم امام مهربانی ها کردند.
کد خبر: ۴۷۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 02 August 2017
این روزهای خراسان جنوبی حال و هوای دیگری دارد. عطر رضوی از مرزها آغاز شده و شهر به شهر نیز پیچیده است.

این روزها مهمان کبوتران عاشقی هستیم که عطر دلربای حرم رضوی را در نقطه نقطه استان پراکنده کرده و اشک تمنای هزاران دردمند را به اوج افلاک می‌رسانند.

امروز را می‌خواهم از آسمان بگویم که ثانیه ثانیه با شمیم رضوی، آفتاب می‌گستراند و بر تار و پودهای سبز پرچم حرمش چنگ می‌زند. امروز را می‌خواهم از جاده های واصل به روستاهای مرزی سخن بگویم که از قدوم خادمان حرم رضوی بغض تنهایی خود را می‌شکنند و خاک پایشان را به سینه زخم آلود خود می‌زنند.


محفل ضیافت از نسیم عشق در مرز

آری باز هم خراسان جنوبی مهمان کبوترانی شده است که با پرچم شاه غریبان، شمیم بهشت را در روستاهای محروم استان می‌گسترانند. می‌خواهم از حال و هوای  مردمانش بگویم که با دیدن پرچم رضوی دلشان را به خارج از مرزها پرواز می‌دهند.

قدم هایشان آهسته، لب هایشان خندان و دست هایشان نیز برای حمل پرچم رضوی استوار است. از چشم های مهربانشان می‌توان دید که از بارگاه ملکوتی شاه توس مشرف شده‌اند.

عجب ضیافتی بر پاست. ضیافت از نسیم عشق در سایه کرامت پرچم سبز رضوی ... بوی اسپند با گرد و خاک مرزی به هم پیوسته است. مادری عصا به دست کاسه ای از آب بر دست گرفته و چشم به جاده دوخته است. انگشت های بی قرار پیرمردی محاسن سپید هم دانه دانه تسبیح را رد می‌کند و چیزی بر زبان می آرود.

باز هم دلتنگ امام رئوفم...

اشک هایش بی واسطه گونه هایش را نوازش می‌کند. به خوبی می‌توان حال و هوای درونش را از زمزمه های جاری بر زبانش، فهیمد. « باز هم دلتگ امام رئوفم.... دلم خنکای حرم باصفایش را می‌خواهد.... دلم رقص پرچم گنبد طلایش می خواد...دلم نشستن بر ایوان صحن گوهرشاد را التماس می‌کند...»

این را بانویی 30 ساله در مناجات هایی که با انتظار همراه است، می‌گوید. گویی سخت دلتنگ شاه غریبان شده و برای زیارت پرچم گنبدش بی قراری می‌کند.

دلتنگی در چشمانش تک تک اهالی موج می‌زند... به خوبی می‌توان فهمید که پرسش های مکرر دختر بچه برای حضور خدام رضوی در نقطه صفر مرزی نشان از شوق درونش دارد.

انتظار یک ساعته به پایان رسید و مردم ولایت مدار روستاهای مرزی ماهیرود در توابع بخش درح با زیارت پرچم متبرک آستان رضوی، سلام هایی از جنس اشک و دلتنگی روانه مشهد مقدس کردند.


امام رضا(ع) الگوی فرزندان قرار گیرد

مبلغ اعزامی کاروان خدام رضوی  بیان کرد: حضور خدام رضوی در این روستای مرزی نشانه لطف و عنایت امام رضا(ع) است.

حجت الاسلام محمد رضا کوثری با بیان اینکه در روایات مقام زائر امام رضا(ع) را بالاتر از زائر امام حسین(ع) است، افزود: در باب زیارت زائر حقیقی زائری است که از باب معرفت باشد.

وی با اشاره به اینکه باید سعی کنیم محب واقعی امام رضا(ع) باشیم، گفت: زندگی ما باید به گونه ای باشد که مورد توجه و عنایت ائمه معصومین (ع) باشد.

کوثری با تبریک دهه کرامت گفت: به خاطر اینکه حضرت معصومه کریمه اهل بیت و امام رضا(ع) امام رئوف است، این دهه را دهه کرامت نامیده‌اند.


مبلغ اعزامی کاروان خدام رضوی  افزود: قطعا در میان مردم دل شکسته ای بوده و یا از شهدای روستای کسی بوده که توفیق زیارت حرم امام رضا را پیدا نکرده است که امام رضا امام رئوف به شما عنایت داشته‌اند و در حال حاضر پرچم اینجاست.

وی ادامه داد: اعتراض ما خدام این است که شما مردم جایگاه بالاتری نسب به ما خدام دارید زیرا این توفیق را داشته‌اید که پرچم امام رضا به روستای شما بیاید.

کوثری بیان کرد: امروزه که دشمن الگو های جدید معرفی می‌کند ما باید ائمه و امام رضا را الگوی فرزندانمان قرار دهیم.

گفتنی است مردم دردمند این روستاها با مداحی، پرچم گردانی و نمک و نبات متبرک کوله بار دلتنگی هایشان را اندکی پایان دادند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار