معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی گفت: میزان صادرات قطعی از گمرکات و بازارچه های مرزی استان حدود ۴۲۲ هزار تن به ارزش بیش از ۵۷ میلیون دلار است.
کد خبر: ۴۷۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 06 August 2017
بی‌بی عصمت سرفرازی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:  بررسی آمار تجارت خارجی استان خراسان جنوبی در 4 ماهه اول امسال حکایت از افزایش صادرات و کاهش واردات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان دارد.

وی افزود: میزان صادرات قطعی از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان، حدود 422 هزار تن به ارزش بیش از 57 میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی 54 درصد افزایش و از نظر ارزش 10 درصد کاهش داشته است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی میزان صادرات ماده 116 (اظهار شده در سایر گمرکات کشور و خروج از بازارچه‌های مرزی استان و گمرک ماهیرود) را 785 هزار تن به ارزش بیش از 185 میلیون دلار اعلام و خاطرنشان کرد: بررسی این آمار نشان می‌دهد صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی 61 درصد و از نظر ارزش 28 درصد افزایش داشته است. 

سرفرازی تصریح کرد: مجموعا در 4 ماهه اول امسال یک هزار و 207 هزار تن کالا به ارزش 243 میلیون دلار از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان صادر شده که نسبت به سال قبل از لحاظ وزنی 58 درصد و از نظر ارزش 16 درصد افزایش داشته است.

وی میزان واردات به استان را در این مدت 574 تن به ارزش 426 هزار دلار دانست و افزود: میزان واردات از مرزهای رسمی استان نسبت به سال قبل از لحاظ وزنی 84 و از نظر ارزش 92درصد کاهش داشته است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار