امام جمعه درمیان گفت: خطبه غدیر از مشترکات اهل سنت و تشیع است و تنها اختلاف در کلمه مولاست.
کد خبر: ۴۷۴۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 07 August 2017
حجت‌الاسلام و‌المسلمین علیرضا حسینی ظهر امروز در ستاد بازسازی واقعه غدیر شهرستان درمیان اظهار داشت: واقعه غدیر بنا بر باور شیعیان از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن پیامبر اسلام (ص) هنگام بازگشت از حجه‌الوداع در 18 ذی الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیر خم امام علی(ع) را ولی و جانشین خود معرفی کردند و حاضران که بزرگان صحابه نیز در میانشان بودند در آنجا با امام علی (ع) بیعت کردند.

وی واقعه غدیر را یکی از احادیث متواتر جهان اسلام دانست و افزود: حدیث متواتر حدیثی است که به دلیل کثرت روایت‌گری احتمال کذب در آن محال است.

امام جمعه درمیان بازسازی واقعه غدیر را یکی از مشترکات اهل تسنن و تشیع عنوان و یادآورشد: 70 درصد خطبه غدیر به اعتقاد اهل تسنن و تشیع مشترک است و در این حدیث اختلاف در کلمه مولاست که این کلمه نیز در قرآن به دو معنی سرپرست، حاکم، دوستی و محبت به کار رفته است. 

حسینی تصریح کرد: وجود پیامبر گرامی اسلام نقطه مشترک بین مسلمانان است و نباید اختلاف بین اهل تسنن و تشیع به کف خیابان کشیده شود بلکه باید افرادی عالم و علمای شیعه و سنی در این باره با یکدیگر به بحث بپردازند.

وی با بیان اینکه انسان بیشتر تحت تأثیر پیام‌های غیر مستقیم قرار می‌گیرد افزود: باید پیام‌های فرهنگی جامعه به صورت غیرمستقیم برای مردم به نمایش گذاشته شود تا در بطن زندگی مردم و جامعه رسوخ پیدا کند.

واقعه غدیر ضامن استمرار وحدت اسلامی است

فرماندار درمیان نیز در این جلسه تمام تلاشها در بحث بازسازی واقعه غدیر را تلاش در معرفی یکی از اساسی‌ترین پایه‌های دین اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: سعی ما بر این است که پیام دین و پیام رسول مکرم اسلام (ص) به نحوی شایسته و احسن برای همگان بیان کنیم  و بدانیم که ترویج ولایت و ولایت مداری مخصوص و منحصر به یک زمان و مکان خاص نیست بلکه برای همه اعصار است و شناخت ابعاد مختلف وجود مقدس امام علی (ع) و اهمیت جایگاه ولایت و غدیر هم ریشه در اصل دین دارد.

محمد بشیری‌زاده گفت: بایدهمه ظرفیت شهرستان را به کار گرفت و نباید هیچگونه اهمال و کوتاهی صورت گیرد و وظایف تمام دستگاه‌های اجرایی مشخص شده تا با تعامل و همدلی به نحو احسن عملیات اجرای واقعه غدیر در این شهرستان به پایان برسد.

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم و تداعی اذهان عموم نسبت به واقعه عظیم غدیر خم بازسازی در نقطه‌ای خارج از شهر و متشابه صحنه واقعه بزرگ غدیر برگزار خواهد شد.

فرماندار درمیان با بیان اینکه صحنه‌های مختلف واقعه غدیر با استناد به فرازهای مشترک خطبه غدیر در روایات تشیع و تسنن بازسازی خواهد شد تاکید کرد: واقعه غدیر نه تنها امت اسلامی را جدا نمی‌کند بلکه ضامن استمرار وحدت اسلامی است.

در این جلسه مراسم کلنگ احداث مکان و صحنه بازسازی واقعه غدیر در حد فاصل روستاهای گسک و منصورآباد به زمین زده شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار