مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی از کاهش ۳ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 08 August 2017
به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی، محمد سنجری در کارگاه آموزشی بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل به 114 هزار بیمه شده در استان اشاره کرد و از 958 نفر مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال 95 در استان خبر داد که در مقایسه با سال قبل 3 درصد کاهش داشته است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی حفظ اشتغال موجود، ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال و صیانت از نیروی کار را از رسالت‌های اصلی وزارت متبوع دانست و حفظ 80 درصد اشتغال موجود در کنار ایجاد فرصت‌های جدید را از  سیاست‌های دولت در این حوزه برشمرد.
 
وی افزود: 303 بنگاه اقتصادی مشکل‌دار نیز در استان از تسهیلات طرح رونق تولید بهره‌مند شدند.
 
سنجری بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار خراسان جنوبی را در سه دسته معادن و صنایع ساختمانی، پیمانکاران طرف قرارداد دولت و معادن زغال سنگ دسته بندی کرد و افزود: تدابیر ویژه در زمینه ایجاد تحرک در بخش ساختمان توسط دولت موجب اشتغال کارگران پاره وقت و روزمزد و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی محصولات ساختمانی اتخاذ خواهد شد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: پیگیری جدی مسائل مربوط به ذوب آهن در وزارت متبوع و برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و بسترهای مناسب ایجاد شده برای اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری از دیگر پیشنهادات این اداره کل است که برای انعکاس و اتخاذ تدابیر لازم به مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت متبوع منعکس شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار