رئیس کمیته امدادامام خمینی (ره) بشرویه از افزایش‌ چهاربرابری در جمع آوری زکات فطریه و کفاره در شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۴۷۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 08 August 2017
قائم عبداللهی عصر دوشنبه در جلسه ستاد زکات شهرستان بشرویه گفت: در سال جاری ۲۱ مرکز وصول و جمع آوری فطریه در شهرستان داشته‌ایم و اولویت هزینه کرد فطریه جمع آوری شده پرداخت به نیازمندان و محرومان بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: طبق هدف گذاری انجام شده بایستی برابر ۵۰ درصد جمعیت شهرستان فطریه برای محرومان جمع آوری می‌شد که ما تنها ۱۸ درصد جمعیت شهرستان فطریه جمع آوری کردیم.

وی افزود:بااین وجود جمع آوری فطریه در بشرویه نسبت به سال گذشته ۴ درصد رشد داشته است.

عبداللهی گفت: کل مبلغ فطریه عام، فطریه سهم سادات و کفاره غیرعمد به مبلغ ۲۹۵۰۵۴۵۰۰ ریال بوده است.

حجت الاسلام خانی مسئول ستاد زکات شهرستان بشرویه نیز در این جلسه گفت: طبق برآوردانجام شده مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان زکات در شهرستان بایستی جمع آوری شود که انشالله به مبلغ تعیین شده، خواهیم رسید.

وی افزود: خوشبختانه در بحث زکات مستحبی همکاری خوبی از سوی کشاورزان صورت گرفته و ۳۰۰ کیلو زردآلو و ۵ الی ۶ تن خربزه جمع آوری کرده‌ایم.

حجت الاسلام خانی بیان کرد: زکات واجب مانند جو و گندم تا حدودی از بشرویه و روستاهای اطراف جمع آوری شده و هنوز کار جمع آوری درحال انجام است.

حجت الاسلام محمد شمس الدین امام جمعه شهرستان بشرویه نیز در این جلسه بااشاره به اینکه پرداخت زکات نیازمند فرهنگسازی ست گفت: با فرهنگسازی صحیح بایستی امر پرداخت زکات را در بین کشاورزان ترویج دهیم.

امام جمعه شهرستان بشرویه ادامه داد: در این زمینه نقش روحانیون پررنگ‌تر است و به خوبی می‌توانند اهمیت پرداخت زکات را برای کشاورزان تبیین کنند.

وی اظهار داشت: خداوند متعال نیز در قران کریم ۵۹ مرتبه به بحث زکات اشاره کرده است که این نشان از اهمیت موضوع دارد.

علیرضا زمان زاده فرماندار شهرستان بشرویه نیز در این جلسه گفت: پرداخت زکات یکی از واجبات الهی ست که برکات فراوانی را به دنبال دارد.

وی افزود: هرکاری‌نیازمند توضیح است لذا بحث پرداخت زکات را نیز همواره بایستی به کشاورزان متذکر شویم.

زمان زاده همچنین خواستار انجام اقدامات تبلیغی و تشویقی بیشتری در روستاهای پرداخت کننده زکات شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار