استاندار خراسان جنوبی بر افزایش تعامل دستگاه های اجرایی با رسانه ها تاکید کرد و گفت: مدیران و مسئولان استان باید ارتباط خود را با خبرنگاران به صورت جدی تر در دستور کار داشته باشند.
کد خبر: ۴۷۵۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 09 August 2017
سید علی اکبر پرویزی ظهر سه شنبه ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: خوشبختانه تلاش های مجموعه خبرگزاری ها و حوزه های اطلاع رسانی در استان روز به روز حرفه ای تر و تاثیرگذار تر می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت رسانه ها می تواند به رفع مشکلات مردم و فعالیت مجموعه نظام کمک کند، افزود: آگاهی بخشی جامعه باعث امیدواری مردم به جامعه می شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کمبودها و مشکلات در تمامی دستگاه ها عمومی است، گفت: بیشترین مشکلات حوزه خبرنگاران فشارهای روحی و روانی و استرس های ناشی از انتشار اخبار است و همین امر موجب شده تا این حرفه جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب شود.

وی ادامه داد: درگیری تنها درگیری فیزیکی نیست چراکه خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه بیشترین درگیری های روحی و ذهنی را دارند.

پرویزی با بیان اینکه خبرگزاری های استان هنوز آنقدر توانمند نشده اند که بتوانند روی پای خود بایستند، عنوان کرد: حتما همه دستگاه ها باید با فعالان خبری همکاری جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها هرچه قدر استقلال بیشتری داشته باشند شهامت انتشار اخبار بیشتری را خواهند داشت، افزود: رسانه ها باید به دور از حاشیه ها مسائل واقعی استان را بیان کنند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اخباری را که موجب ناامیدی مردم می شود را باید از شیوه های دیگر به مسئولین هشدار داد، گفت: دستگاه ها نیز باید مشکلاتی مردم را برطرف و در جایی هم که امکان پیگیری وجود ندارد دلیل آن را بیان کنند.

وی با اشاره به اینکه تعامل بین دستگاه ها بسیاری از مشکلات را برطرف می کند، بیان کرد: باید با خودمان و مردم صادق باشیم.

پرویزی ادامه داد: اگر رسانه ها بتوانند اخبار را به درستی به جامعه منتقل کنند و مردم تبعیضی را در رفتارآن ها مشاهده نکنند مورد اعتماد مردم قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه باید رفتار یکنواخت داشته باشیم و دوگانه عمل نکنیم، افزود: مردم استان علی رغم مشکلات فراوانی که دارند کم توقع و صبور هستند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسیر کار مردم برای برطف شدن مشکلاتشان باید اطلاع رسانی شود، عنوان کرد: بسیاری از مردم مسیر برطرف کردن مشکلاتشان را نمی دانند لذا آگاهی بخشی کار مردم و مسئولین را آسان تر می کند.

وی با تاکید به همراهی مدیران با خبرنگاران استان، گفت: مدیران و مسئولان استان باید ارتباط خود را با خبرنگاران به صورت جدی تر در دستور کار  داشته باشند.

پرویزی ادامه داد: اگر تعاملات نباشد رسانه ها یکطرفه خواهند نوشت و این مهم به سبب همین قطع ارتباط و عدم تعامل مثبت با مدیران است.

وی با بیان اینکه مدیرانی موفق خواهند بود که تعاملات خود را تنظیم کنند، عنوان کرد: اگر مردم ما را باور نکنند هر چه بگوییم را قبول نخواهند کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار