نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه صنایع کوچک نیاز دارند برای تداوم کار حمایت ویژه شوند گفت: نباید دنبال سرمایه‌گذار جدید باشیم بلکه باید به صنایع از طریق ارائه تسهیلات کمک شود تا سرپا بمانند که بانک‌ها در این راستا نقش اساسی دارند.
کد خبر: ۴۷۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 09 August 2017
آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک اظهار داشت: مسئله صنعت لازمه زندگی انسان است و در شرایط امروز دنیا به دلیل ماشینی شدن و پیشرفت تکنولوژی و در استان خراسان جنوبی به دلیل اینکه راه‌های دیگر کسب درآمد بسته شده باید از طریق صنعت به سمت پیشرفت و ترقی پیش برویم.

وی با اشاره به اینکه در استان خراسان جنوبی مردم حتی برای آب خوردن مشکل دارند و نه دامداری و نه کشاورزی جواب می‌دهد افزود: صنعت در شرایط فعلی یک ضرورت است و در غیر این صورت باید شاهد کوچ روستائیان و افزایش حاشیه‌نشینی شهرها باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: اکثر صنایع استان را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند و اگر این مشاغل نگه داشته شود و موانع سر راه آنها برداشته شده و بازاریابی مناسبی برای عرضه محصولات آنها فراهم شود کار اثرگذار و مطلوبی در این منطقه انجام می‌شود و مشکل بیکاری به میزان زیادی برطرف می‌شود.

عبادی با اشاره به اینکه صنایع کوچک نیاز دارند برای تداوم کار نظارت ویژه بشوند بیان کرد: نباید دنبال سرمایه‌گذار جدید باشیم بلکه باید دست صنایع کوچک را با ارائه تسهیلات بگیریم تا سرپا بماند.

وی تصریح کرد: تعطیلی کارخانه‌ها، بیکاری کارگران، فرسودگی کارخانه‌ها، از رده خارج شدن محصولات از دید مشتریان از عمده مشکلات صنایع هستند و می‌طلبد تشکیلاتی همچون شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت برای برطرف کردن این مشکلات اقدام کرده و تولیدکنندگان را یاری رسانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر نیروی کار موجود را به کار بگیرم طبعاً به اقتصادی خواهیم رسید که روی پا خود ایستاده و تهدید نخواهیم شد بیان کرد: بخشی از کارها در صنایع کوچک نیز مربوط به بازرایابی بیرونی است که برای رونق بیشتر این صنایع و محصولاتشان باید به درستی بازاریابی کرد و سلیقه مشتری مدنظر قرار گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار