رئیس اتاق بازرگانی بیرجند گفت: یک خط اعتباری از صندوق توسعه ملی به استان محروم خراسان جنوبی اختصاص یابد و با شرایط آسان در اختیار واحدهای کوچک و متوسط قرار گیرد.
کد خبر: ۴۷۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 12 August 2017
محسن احتشام صبح شنبه در کمیته کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: باید یک خط اعتباری از صندوق توسعه ملی به استان محروم خراسان جنوبی اختصاص یابد و با شرایط آسان در اختیار واحد های کوچک و متوسط قرار گیرد. 
 
وی با بیان اینکه با این منابع بانکی نمی توانیم در مناطق کمتر توسعه یافته ایجاد اشتغال کنیم، گفت: واحدهای تولیدی ما با نرخ های ۳۵ درصدی  تسهیلات گرفتار شده و نمی توانند حرکتی کنند.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند بیان کرد: همچنین کالای تولید ما نسبت به دیگر مناطق گران بوده و نمی توانیم در دنیا رقابت کنیم.
 
وی با اشاره به راهکارهای کمک به واحدهای تولیدی بیان کرد: نرخ سود تسهیلات بانکی برای مناطق کمتر توسعه یافته  جهت کارافرینی حداکثر با نرخ ۱۰ درصد باشد.
 
احتشام بیان کرد: عدم دریافت مالیات از واحدهای تولیدی استان های محروم یکی دیگر از راهکارهای پیشنهادی بوده که برای افزایش انگیزه سرمایه گذاری بسیار مناسب است.
 
وی کاهش نرخ حق بیمه سهم کارفرما در استان های کمتر توسعه یافته، سهولت صدور ضمانت نامه های بانکی در صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و افزایش دوره بازپرداخت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از یک سال به چهار سال را از دیگر راهکارهای پیشنهادی برای کمک به واحدهای تولیدی دانست.
 
احتشام بیان کرد: تقویت منابع بانک های دولتی برای پرداخت تسهیلات، پرداخت بخشی از جرائم دیرکرد بانکی واحدهای تولیدی و اختصاص مشوق های صادراتی به واحدهای تولیدی استان های کمتر توسعه یافته می تواند در کمک به این واحدها نقش بسزایی ایفا کند.
 
صادقی نماینده دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در این جلسه بیان کرد: باتوجه به خشکسالی ها و محدودیت هایی که در سرمایه گذاری های بزرگ وجود دارد، تعداد زیادی در بخش خدمات مشغول به کار شدند.
 
وی با بیان اینکه می توان گفت کل مردم استان به نوعی درگیر بخش خدمات هستند، افزود: باید به این بخش توجه شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار