رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تلاش شده تا امر زیرمیزی را در کشور کاهش داده یا حذف کنیم گفت: در حال حاضر بحران دارو در کشور نداریم.
کد خبر: ۴۷۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 13 August 2017
رسول دیناروند ظهر امروز در جلسه نشست صمیمی با هیئت رئیسه دانشکاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: در 4 سال گذشته زحمات زیادی در حوزه سلامت در تمام کشور انجام شده و در استان خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند نیز در این حوزه تلاش زیادی شده است.

وی با بیان اینکه در مدت سه سال و نیم گام اول وزارت بهداشت طرح تحول سلامت و اجرای برنامه‌ها در زمینه بحران دارویی در کشور بوده است افزود: در این مدت بحران دارو در کشور برطرف شده و در حال حاضر بحران دارویی در کشور نداریم.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: از دیگر اهداف و اولویت‌های وزارت بهداشت برطرف کردن مشکلات هزینه‌های دارویی در مناطق دورافتاده و مرزی کشور است که اقداماتی در این زمینه انجام شده است.

دیناروند با بیان اینکه طرح بزرگ تحول سلامت با موفقیت در این سال‌ها دنبال شده است افزود: 40 درصد بیماران در سال‌های گذشته برای تامین دارو، نسخه به دست بوده‌اند و به خارج بیمارستان مراجعه می‌کردند که در این راستا یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت تامین دارو و وسایل پزشکی برای بیمارستان‌ها و بیماران بستری بوده است.

وی اظهار داشت: در طرح تحول نظام سلامت پرداخت هزینه از جیب مردم کاهش یافته است و در گذشته 54 درصد هزینه از جیب مردم پرداخت می‌شد که در حال حاضر به زیر 40 درصد رسیده است.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت:در حوزه سرپایی بیماران صعب‌العلاج هزینه پرداختی از 45 درصد به 11 درصد رسیده است.

دیناروند افزود: یکی از تلاش‌های وزارت بهداشت تلاش برای حذف زیرمیزی بوده و با تلاش‌های صورت گرفته اصلاح تعرفه‌ها انجام شده است و تلاش کردیم که زیرمیزی حذف شود اما هنوز وجود دارد که از حالت عرف خارج شده است و امری فراگیر نیست.

وی بیان کرد: از دیگر خدمات وزارت بهداشت زیرپوشش بیمه قرار دادن 11 میلیون نفر از مردم به صورت رایگان است که مردم در حوزه سلامت با این برنامه‌های وزارت بهداشت به آرامش رسیدند.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو افزود: مردم بالاترین رضایت‌مندی را از خدمات دولت در حوزه سلامت دارند و رئیس جمهور در مراسم تنفیذ و تحلیف یکی از دستاوردهای دولت یازدهم را در حوزه سلامت دانست. 

دیناروند با بیان اینکه در بخش اعتبارات در یک سال و نیم اخیر دچار مشکل شده بودیم اظهار داشت: تخصیص اعتبارات در حال حاضر باید 45 درصد می‌بود اما در حال حاضر 11 درصد است. 

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت با قدرت ادامه می‌یابد گفت: قول می‌دهیم کمک‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیاز داشته باشد محقق شود و در زمینه جذب نیروی انسانی پیگیری لازم صورت گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار