معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه یکی از شکایات مردمی در زمینه دارویی در راستای قیمت دارو است گفت: در مدت سه ماهه امسال ۴ شکایت در زمینه دارویی در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۴۷۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 13 August 2017
کبری ناصری عصر امروز در جلسه هیت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی خراسان جنوبی و قرار داشتن آن در مسیر گسل‌های زلزله و احتمال بلایای طبیعی، حوادث غیر مترقبه و هم‌مرز بودن با کشور افغانستان در اختیار داشتن دپوی دارویی مناسب از ضروریات است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 86 داروخانه فعال در سطح استان داریم، افزود: مراکز درمان سوء‌مصرف موادمخدر در مدت سه ماهه اول امسال 62 مرکز و کارخانجات فعال دارویی استان 43کارخانه بوده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در این مدت 75 مرکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی، 25 شبکه توزیع قانونی تجهیزات پزشکی و 9 شرکت‌ توزیع دارو در استان فعالیت داشته‌اند.

ناصری با بیان اینکه در مدت سه ماهه امسال نظارت و بازرسی در حوزه غذا 245 مورد انجام شده است افزود: در حوزه نظارت و بازرسی در حوزه دارو 191 مورد و در حوزه تجهیزات 3 مورد بازرسی انجام شده است.

وی اظهار داشت: در حوزه  ثبت و بررسی شکایات در این مدت در بخش دارو تنها 4 مورد شکایت ثبت شده و در حوزه غذایی نیز 15 مورد شکایت بررسی و به ثبت رسیده است همچنین در حوزه  گشت مشترک  در بخش غذایی 92 مورد و در حوزه دارویی 25 مورد گشت مشترک انجام شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی سال گذشته یک عدد دستگاه MRI، یک دستگاه سی‌تی‌اسکن، 9 دستگاه رادیولوژی دیجیتال، سونوگرافی 5 دستگاه، اکوکاردیوگرافی 7 دستگاه، لاپاراسکوپ یک دستگاه، تخت اتاق عمل 22 مورد، ونتیلاتور 58 و ماشین بیهوشی 15 مورد بوده است.

ناصری افزود: در حوزه صدور پروانه بهداشتی در حوزه غذا در مدت سه ماهه اول امسال 96 فقره، صدور پروانه داروخانه‌ها 19 مورد، مساعدت دارویی 669 نفر، توزیع داروی موادمخدر 567 مورد و آزمایشگاه کنترل آزمون مواد غذایی 3 هزار و 896 مورد انجام شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار