علی رغم وجود مشکلات انبوه در واحدهای تولیدی خراسان جنوبی هنوز هم واحدهایی هستند که در برابر سختی ها مقاومت کرده و اکنون نیز نیازمند حمایت مسئولان اند.
کد خبر: ۴۷۷۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 13 August 2017
شاید بارها گفته شده و بارها نیز شنیده شده که واحدهای تولیدی خراسان جنوبی مشکلات زیادی اعم از کمبود نقدینگی، نبود مشوق های صادراتی، بالا بود نرخ سود بانکی و عدم حمایت برخی از مسئولان را بر خود دیده اند.

در طول سال های اخیر فعالان زیادی در برابر این مشکلات، کمر خم کرده و از میدان تولید کالا نیز خارج شده اند. اگرچه طی چند سال گذشته حمایت هایی از سوی دولت انجام شد اما این تسهیلات هنوز هم نتوانسته وضعیت بسیاری از واحدهای تولیدی را بهبود دهد و یا آن ها را برای برگشت به چرخه تولید تشویق  کند.

و اما آن روی سکه را که بنگریم، باوجود همه این مشکلات هنوز هم واحدهایی هستند که در برابر این سختی ها از پای درنیامده و با هدف اجرایی کردن فرامین رهبری، برای ادامه تولید، راه گشایی کرده اند.

بدون شک این گونه واحدها باید توسط مسئولان حمایت شوند تا گرفتار سختی ها نشوند. بر کسی پوشیده نیست که تاکیدات رهبری طی دوسال اخیر مبنی بر اشتغال زایی و تکیه بر توان داخلی بوده است. حال که قدم های این واحدها استوار است، چه خوب می شود که مسئولان نیز چتر حمایتی خود را بگشایند تا این فعالان اقتصادی از گزند باران مشکلات در امان بمانند.

حفظ تولید در گرداب مشکلات

مدیر یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی بیرجند بیان کرد: این شرکت از سال ۸۸ پروانه بهره برداری اخذ و شروع به کار کرده است.

نرگس خاتمی با بیان اینکه در شروع کارم با مشکلات و چالش های زیادی مواجه بودم، گفت: علی رغم مشکلات و سختی ها توانسته ایم تولید خود را حفظ کنیم.

وی بیان کرد: سال ۹۲ به عنوان کارآفرین برتر، سال ۹۵ به عنوان واحد صنعتی نمونه و طی سه سال متوالی نیز به عنوان صادر کننده نمونه برگزیده شدیم.

خاتمی با بیان اینکه این واحد تولیدی برای ۱۵ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است، افزود: همچنین افراد زیادی به طور غیر مستقیم از این واحد مخارج زندگی را تامین می کنند.

تاکید بر اختصاص سهمیه قیر

این تولید کننده خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات پیش رو بیان کرد: مسئولان باید از تولیدات داخلی حمایت کنند.

وی با بیان اینکه اخذ سهمیه قیر یکی از واجبات برای صدور مجوز این واحد است، گفت: با پیگیری های پیاپی موفق به اخذ این سهمیه و به دنبال آن صدور مجوز شدم.

خاتمی ادامه داد: متاسفانه هنوز به مرحله تولید نرسیده بودم که این سهمیه حذف شد و مواد اولیه را خود نیز با هزینه های بالا تامین می کنم.

وی خواستار اختصاص سهمیه قیر شد و افزود: تامین مواد اولیه بسیار بالا بوده و باید مورد حمایت مسئولان قرار بگیریم.

اشتغال برای ۲۵ نیروی جویای کار طی آینده ای نزدیک

یکی دیگر از فعالان حوزه تولید خراسان جنوبی در شهرک صنعتی بیرجند بیان کرد: این شرکت انواع عایق های حرارتی و مواد تاخیر انداز آتش را تولید می کند.

محمدرضا صباغ زاده بیان کرد: دو خط تولید رنگ های ترافیکی و مواد ضد خوردگی بتن را در دستور کار قرار داده ایم که در آینده ای نزدیک فعال خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از بخش های زندگی ما در معرض پِرت انرژی هستند، افزود: با توجه به اهمیت موضوع انرژی محصولی  تولید کردیم که با ضخامت یک میلی متر می تواند معادل ۵۰ درصد انژی را ذخیره و نگهداری کند.

صباغ زاده بیان کرد: با این امر  انقلاب بزرگی در صنعت مدیریت انژری رخ داده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تولید محصول ضد آتش، بیان کرد: این محصول سازه فلزی و چوبی را معادل سه ساعت در مقابل آتش نگهداری می کند.

وی با بیان اینکه این شرکت برای شش نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است، گفت:در آینده ای نزدیک برای ۲۵ جوان جویای کار، اشتغال ایجاد خواهیم کرد.

وی بیان کرد: این واحد با سرمایه گذاری یک میلیارد تومان فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته در برابر مشکلات نیز دوام بیاورد.

نقش رسانه در حمایت از واحدهای تولیدی بی بدیل است

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی هم امروز در بازدید خبرنگاران از چند واحد تولیدی فعال در شهرک صنعتی بیرجند بیان کرد: مقام معظم رهبری همواره به تکیه برتوان داخلی و اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.

سجاد رضایی با بیان اینکه یکی از راهکارهای اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی، حمایت واحدهای تولیدی است، گفت: باید در راستای خرید محصولات داخلی، این واحدها را نیز حمایت کنیم.

وی ادامه داد: بدون شک مردم باید با این ظرفیت ها و پتانسیل ها آشنا شده  تا بتوانند هر کدام در جایگاه خود از این واحدهای داخلی نیز حمایت کنند.

رضایی با بیان اینکه نقش رسانه در حمایت از واحدهای تولیدی بی بدیل است، بیان کرد: ورود رسانه ها در زمینه معرفی واحدهای صنعتی باعث می شود مردم نیزدر این فضا ورود پیدا کنند و از واحدهای صنعتی حمایت کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر بخش وسیعی از شهرک صنعتی بیرجند غیر فعال است، گفت: در این میان واحدهایی یافت می شوند که علی رغم همه مشکلات هنوز فعال هستند که باید حمایت شوند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار