رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه شبکه‌سازی بزرگ نیروهای بسیجی در دستور کار است گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی هیچ موازی کاری با دستگاه‌های اجرایی ندارد.
کد خبر: ۴۷۹۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 16 August 2017
محمد زهرایی صبح امروز در دیدار جهادگران خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی مناطق محروم بنا به درخواست و مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد هزار نقطه همتراز انقلاب در سراسر کشور در سپاه تشکیل و راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه فاز اول قرارگاه پیشرفت و آبادانی شامل 120 دهستان در کشور است که از این تعداد 6 دهستان در خراسان جنوبی است افزود: این قرارگا‌ه در پنج حوزه زیرساخت و عمران، سلامت با رویکرد پیشگیری، توانمندسازی و اشتغال، تعلیم و تربیت فعالیت می‌کند.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: این طرح‌ها در دهستان‌های میغان، شوسف، درح، پطرگان، قهستان و منتظریه در حوزه‌های عمران، سلامت، فرهنگی، توانمندسازی و اشتغال در حال اجرا است.

زهرایی با بیان اینکه در حوزه درمان نیز پیشگیری بیشتر مدنظر است چون بیشتر بیماری‌های واگیردار در کشور و به خصوص در استان خراسان جنوبی به علت رعایت نکردن دستورات بهداشتی و اسلامی ایرانی است، افزود: در استان خراسان جنوبی بیش از 60 دهستان داریم که از این تعداد بیش از 30 دهستان ضریب محرورمیت آنها 8 تا 9 درصد است و هرچه اقدامات انجام دهیم بازهم ضریب محرومیت آن زیاد است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: شبکه‌سازی بزرگ نیروهای بسیجی در دستور کار قرار دارد و تلاش داریم هیچ موازی کاری با دیگر دستگاه‌های اجرایی انجام ندهیم.

زهرایی افزود: امروز مسئولان دهستان‌ها مستقر شده و فعالیت‌های اندیشه‌ورزی و کارگروه‌ها تشکیل شده و هر دهستان هسته خود را در 5 حوزه شناخته و به مرحله آموزشی و عملیاتی رسیده‌ایم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار