رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افتتاح دو پایگاه سیار دندانپزشکی در مناطق محروم خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این پروژه با اعتبار هزینه ۵۶۰ میلیون تومان افتتاح شد که ۷۰ درصد آن از توسط وزارت و ۳۰ درصد توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تامین شده است.
کد خبر: ۴۸۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 20 August 2017
کاظم قائمی ظهر امروز در افتتاح کلینیک سیار دندانپزشکی به مناطق محروم و حاشیه شهرهای استان خراسان جنوبی اظهار داشت: خیلی خوشحالیم که در ادامه طرح تحول نظام سلامت در حوزه دندانپزشکی کلینیک سیار در مناطق حاشیه شهر استان آغاز خواهد شد.

وی افزود: حدود 40 پایگاه سیار دندانپزشکی در سطح کشور توزیع شده که خوشبختانه به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دو پایگاه سیار اختصاص داده شده و جای قدردانی از خیرین مجمع سلامت و مقام وزارت بهداشت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: این دو پایگاه سیار داندانپزشکی با اعتبار هزینه 560 میلیون تومان تهیه شده که 70 درصد آن از توسط وزارت بهداشت و 30 درصد توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تامین شده است.

قائمی با اشاره به اینکه امیدواریم این پایگاه به خوبی در مناطق محروم و حاشیه شهر خدمت‌رسانی کند بیان کرد: گروه هدف کودکان زیر 14 سال و بانوان باردار است که به صورت رایگان و مابقی مراجعه کنندگان براساس تعرفه دولتی خدمات ارائه خواهد شد.

وی افزود: در این پایگاه سیار دندانپزشکی مردم حاشیه شهرها و مناطق محروم از 16 خدمت دندانپزشکی بهره‌مند خواهند شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با اشاره به وضعیت حوزه دندانپزشکی در استان اظهار داشت: در حال حاضر 62 داندانپزشک، 57 پایگاه دندانپزشکی فعال در سطح استان داریم که نسبت به گذشته ارتقاء بسیار مطلوبی داشته است.

مهدی‌زاده بیان کرد: در زمینه شاخص‌های سال 95 نسبت به سال 94 در حوزه ترمیم دندان 2.5 برابر ارتقاء داشتیم و در زمینه کشیدن دندان نیز با توجه به اینکه سعی و هدف ما نگهداشت دندان‌های طبیعی انسان است 20 درصد در این زمینه کاهش داشتیم و در زمینه جرم‌گیری دندان نیز آمارها 1.5 برابر افزایش داشته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار