دو کیلینیک سیار دندانپزشکی در راستای اجرای طرح تحول سلامت و بهره مندی مردم مناطق محروم استان از خدمات رایگان با حضور مسئولان افتتاح شد.
کد خبر: ۴۸۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 20 August 2017
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بعدازظهر شنبه در مراسم افتتاحیه کلینیک های سیار دندان پزشکی استان با بیان اینکه خوشبختانه در ادامه طرح تحول سلامت، حوزه دندان پزشکی مورد توجه دولت قرار گرفته است، اظهار کرد: ۴۰ پایگاه سیار دندان پزشکی در کشور توزیع شده که از این تعداد ۲ کلینیک سیار در استان خراسان جنوبی راه اندازی می شود.

کاظم قائمی با اشاره به اینکه بالغ بر ۵۶۰ میلیون تومان اعتبار برای افتتاح این دو کلینیک هزینه شده است، افزود: از مجموع اعتبار هزینه شده ۷۰ درصد توسط وزارت بهداشت و ۳۰ درصد توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تامین می شود.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه تجهیزات کامل دندان پزشکی برای کودکان زیر ۱۴ سال و زنان باردار است، گفت: در این کلینیک ها خدمات کاملا رایگان در اختیار کودکان و زنان باردار قرار می گیرد و از دیگر افراد نیز هزینه ناچیزی دریافت خواهد شد.

وی ادامه داد: در آینده ای نزدیک مرکز بهداشتی و درمانی ویژه ای با حضور وزیر بهداشت برای مردم روستای حاجی آباد افتتاح خواهد شد.

مهاجرت تمام روستاهای دچار خشکسالی به حاجی آباد

حاجی آبادی، رئیس شورای اسلامی حاجی آباد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در این مراسم اظهار کرد: حاجی آباد دارای ۱۹۷ هکتار طرح هادی و ۲ هزار ۸۵۰ خانوار جمعیت است.

وی با اشاره به اینکه در این روستا بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت زندگی می کنند، افزود: این افراد از تمام روستاهای خراسان جنوبی که دچار خشکسالی شده اند به این جا آمده اند.

رئیس شورای اسلامی حاجی آباد با بیان اینکه شاهد خدمت نوینی از دولت تدبیر و امید بوده ایم، عنوان کرد: مسلماً این کلینیک های سیار باعث ارتقای شاخص های سلامت می شود و مردم نیز استقبال گسترده ای خواهند داشت.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار