معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر ۵۷ واحد دندانپزشکی در استان وجود دارد، گفت: ۸۰ درصد واحدهای دندان پزشکی به روز شده اند.
کد خبر: ۴۸۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 20 August 2017
کامبیز مهدی زاده عصر شنبه در مراسم افتتاح دو کلینیک سیار دندانپزشکی در استان با بیان اینکه ارائه خدمات سلامت یکی از مهمترین وظایف دولت است، اظهار داشت: از آنجا که سلامت در ارتقای زندگی نقش مهمی دارد در دولت یازدهم یکی از اولویت های برتر معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد واحدهای در دسترس یکی از راهکار های اساسی در ارائه خدمات به تمامی نقاط است، گفت: با توجه به گستردگی و بالا بودن هزینه های دندان پزشکی در استان خراسان جنوبی ایجاد کلینیک های سیار دندان پزشکی نقش مهمی در ارتقای کیفی سلامت دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد واحدهای دندان پزشکی استان به روز شده اند، افزود: ۳۰ پزشک خانواده دندان پزشکی نیز به پزشکان خانواده استان اضافه و تعداد دندان پزشکان از ۳۵ نفر به ۶۲ نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در راستای خدمات این کلینیک ها نیازهای انباشته مردم برطرف می شود، گفت: با اجرای این طرح مردم نیاز  مراجعه به مرکز استان را برای نیاز های پیشرفته و تخصصی خواهند داشت.

مهدی زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۵۷ واحد دندان پزشکی در استان وجود دارد، عنوان کرد: طی سال گذشته ۲۰ درصد کاهش کشیدگی دندان را نسبت به سال ۹۴ داشته ایم که نشان از سعی ما بر حفظ دندان ها است.

پوشش ۹۵ درصدی وارنیش فلوراید دانش آموزان در سال گذشته

وی با اشاره به اینکه همچنین جرم گیری ۱.۵ برابر، شیار پوش۳ برابر و عصب کشی ۷ برابر افزایش داشته است، بیان داشت: پوشش ۹۵ درصدی وارنیش فلوراید دانش آموزان استان را نیز داشته ایم که از مهمترین عملکردهای ما بوده است.

ویدا احمدی پیما، رئیس گروه بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت استان نیز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: کلینیک های سیار دندان پزشکی حدود یک هفته قبل تحویل دانشگاه علوم پزشکی داده شده و مقرر شده است این کلینیک ها در محروم ترین نقاط استان مستقر شوند.

وی ادامه داد: با کمک خیرین و دندان پزشکان خیر می توان این کار را تداوم داد و تمام اقشار مرتبط با این حوزه می توانند با ما همکاری داشته باشند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار