جانشین فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی خواستار برگزاری اجرای برنامه‌های فرهنگی مطلوب در سطح مساجد شد و گفت: باید ارتباط مساجد با نهادهای مرتبط و حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۴۸۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 21 August 2017
سرهنگ صفرعلی اسماعیلی صبح امروز در دیدار اعضای قرارگاه مسجد در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال جاری طرحی تحت عنوان مسجد محوری به استان‌ها ابلاغ شد و در این طرح نیروی مقاومت برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده است و تعدادی از مساجد مورد هدف به صورت داخلی طبقه‌بندی شدند.

وی افزود: جمعیت پیرامون مساجد، جمعیت نمازگزار مساجد، امام جماعت مساجد، هیئت امنای مساجد، پایگاه‌ها و کانون‌های بسیج مساجد و همه عوامل تأثیرگذار در مساجد از عوامل مدنظر در این طرح هستند.

جانشین فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه در طرح مسجد محوری 100 مسجد در خراسان جنوبی به عنوان هدف انتخاب شدند بیان کرد: در این طرح قرارگاهی پیش‌بینی شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه در طرح  مسجد محوری قرارگاه فرهنگی مساجد استان شکل گرفته است و فرمانده این قرارگاه نماینده ولی‌فقیه است تصریح کرد: همچنین در قرارگاه استانی سیاست‌ها و روند کار و موانع بررسی و تصمیم‌گیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید در هر مسجد محله یک قرارگاه شکل گیرد و فرمانده قرارگاه امام جماعت مسجد باشد خاطرنشان کرد: مساجد نیازمند مدیریت هستند و در حال حاضر به مدیریت یکپارچه‌ای نیاز داریم تا همانگونه که میان مسئولان سطح استان همکاری خوبی وجود دارد در مساجد نیز که عامل دفع مشکلات مردم است نیز  این هماهنگی صورت گیرد.

جانشین فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه باید خروجی کار مساجد به طور مستمر ارزیابی شود یادآور شد: مدیریت مساجد بر عهده امام جماعت است.

اسماعیلی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل ما فاصله جوانان و جداشدن هیئت‌های مذهبی از مساجد است اظهار داشت: این موضوع یک آفت است بنابراین باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا جوانان به مساجد برگردند.

وی با بیان اینکه ترکیب هیئت امنا باید ارزیابی شود و جوانان را جذب کند افزود: همچنین تربیت نیروهای رزمنده یکی از کارکردهای مساجد بوده که فراموش شده است و نیازمند توجه است.

جانشین فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی نقش دادن به مردم و جوانان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در برخی از مساجد امور و انجام برنامه‌ها فقط با همکاری چند نفر اداره می‌شود که این یک آفت است.

اسماعیلی با بیان اینکه برگزاری نماز جماعت یکی از اولویت‌های طرح مسجد محوری است بیان کرد: باید همه همت خود را برای جذب مردم به سوی نماز به کار گیریم.

وی خواستار برگزاری اجرای برنامه‌های فرهنگی مطلوب در سطح مساجد شد و گفت: باید ارتباط مساجد با نهادهای مرتبط و حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار