سیدعلی اکبر پرویزی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت:
جذب سرمایه گذار خارجی برای رفع موانع سه پروژه بزرگ سیمان باقران، کک طبس و فولاد قائن انجام انجام گرفته است
کد خبر: ۴۹۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۶ 11 September 2017
تابناک خراسان جنوبی: سید علی اکبر پرویزی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان درباره اقدامات انجام شده در راستای بهبود وضعیت اشتغال دراستان گفت: یکی از مهمترین اقدامات در این راستا رفع موانع سه پروژه بزرگ سیمان باقران، کک طبس و فولاد قائن بوده است.

وی ادامه داد: دریافت و پیگیری درخواست ۲۰ سرمایه گذارخارجی و تصویب ۴۸۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در طرح‌های استان یکی از اقدامات انجام شده از سوی استانداری بوده است.

پرویزی با اشاره به اجرای طرح رونق تولیددر استان خراسان جنوبی تصریح کرد: در این طرح ۱۵۵ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۷۷ واحد تولیدی و ۵۵ میلیارد تومان به طور مستقیم به ۱۷۴ طرح و واحد تولیدی- پرداخت شد که در مجموع ۲۱۰ میلیارد تومان به ۴۵۱ واحد تولیدی و طرح سرمایه‌گذاری در استان پرداخت شد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه خاطرنشان کرد: انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی در سطح استان به میزان ۲۵۰ هزار کیلومتر خطی معادل ۶۵ هزار کیلومتر مربع و معادل ۵۰% کل ژئوفیزیک هوایی در کشوراز دیگر اقدامات استانداری بوده است.

وی با اشاره به افتتاح کارخانه سیمان باقران در سفررئیس جمهور به استان خراسان جنوبی گفت: با افتتاح این کارخانه و برای ۳۵۰ نفر زمینه اشتغال فراهم شد.

پرویزی در ادامه افزود: تصویب ۸۵ میلیون یورو (۱۵ میلیون یورو توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» و ۷۰ میلیون یورو فاینانس از کشور چین) جهت پروژه تجهیز معادن زغال سنگ پروده ۴ طبس از دیگر فعالیت‌های انجام شده برای رونق کسب و کار در سطح استان بوده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ثبت جهانی دو برند جغرافیایی فرش دستباف مود و قهستان اضافه کرد: اجرای طرح کارت اعتباری توسعه بخش کشاورزی استان و تامین نهاده‌های مورد نیاز دامداران و کارخانه‌های شیر از دیگر اقدامات استانداری درجهت ایجاد اشتغال در سال‌های اخیر در سطح این استان بوده است.

پرویزی در ادامه تاکید کرد: افتتاح رسمی پایانه مرزی ماهیرود با حضور مقامات کشوری و ولایت فراه افغانستان، اخذ مجوز خرده فروشی و اجرای فروش سوخت در بازارچه‌های مرزی و راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی در گمرک ماهیرود به صورت پایلوت در کشور از دیگر اقدامات استانداری برای ایجاد فضای کسب و کار دراستان بوده است.

وی تصریح کرد: صدور مجوز واردات دام و برخی اقلام کشاورزی از افغانستان، افتتاح پایانه صادراتی سنگ و مواد معدنی با هدف عرضه و نمایش تجمیعی ذخایر و کانی‌های معدنی استان در یک مکان هم از فعالیت‌های انجام شده استانداری بوده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حل مشکلات و توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: اخذ مجوز و آغاز طرح فروش سوخت گاز مایع در بازارچه مرزی ماهیرود و همچنین توسعه و تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان به ویژه بازارچه و پایانه مرز رسمی ماهیرود نیز بخشی از فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی استانداری بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار