امام جمعه موقت تبریز:
امام جمعه موقت تبریزبا بیان اینکه : ترامپ می خواهد آنچه که در عمل در مقابل جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است با حرف جبران کند، گفت: آمریکا هرگز از اهداف شیطانی خود دست برنمی دارد و برای همین هم شعار مرگ بر آمریکا هرگز در دنیا فراموش نمی شود.
کد خبر: ۵۱۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 20 October 2017
 حجت الاسلام علی حاجی‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز در مصلی اعظم امام خمینی(ره) این شهر به اراجیف 20 دقیقه‌ای اخیر ترامپ نسبت به ایران اشاره کرد و اظهار داشت: در طول سخنرانی رئیس جمهور آمریکا جزء صحبت‌های زشت و ناپسند چیزی از زبانش در نیامد.

امام جمعه موقت تبریز افزود: آمریکا وقتی دید که عراق و سوریه که توسط  فتنه آمریکا و داعش در حال نابودی بود توسط ایران نجات یافته دست به توهین و بدعهدی می‌زند.

وی با بیان اینکه طبق اخبار موثق در حال حاضر ۳۰۰ نفر از اعضای داعش در خاک سوریه بوده و فقط یک بیمارستان و دانشگاه در دست آنها باقی مانده است، گفت: دیروز همان بیمارستان و دانشگاه نیز آزاد شد که نتیجه کار مشاوره نظامی ایران بوده است.

حجت الاسلام حاجی‌زاده با اشاره به اینکه خود سیدحسن نصرالله پیروزی لبنان را مرهون رهبری مقام معظم رهبری و مشاوره نظامی ایران می‌داند، گفت: همین حمایت برای کشور یمن نیز بوده که اجازه ظلم به ظالم داده نشد تا آمریکا و متحدانش شکست دیگری را در منطقه تجربه کنند.

وی اذعان داشت: برجام برای آمریکا یک بهانه است و موضوع اصلی عصبانیت آمریکا از شکست در عراق، سوریه، یمن بوده و همچنین آخرین شکست نیز در هدف جداپذیری کرکوک از عراق بوده که می‌خواست صهیونیست جدید تشکیل دهد ولی باز هم شکست خورد.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز  با تاکید به برخی اخبار مبنی بر اینکه شایسته ترامپ نبود که رئیس جمهور شود، گفت: طبق سبقه ترامپ این فرد قبلاً به شغل بنگاه‌داری مشغول بود و سپس به کار پخش مشروبات الکلی پرداخت و به تبع آن به کارهای ناشایست دیگر نیز دست زده و الان با چه حقی خود را رئیس جمهور می‌داند.

وی با اشاره به اینکه داشتن حیا خود نعمت بزرگی از جانب پروردگار است، گفت: آمریکا با بی‌حیایی تمام می‌گوید که سپاه حامی تروریست است در حالی تک تک ایرانیان و همه مسوولان کشور با صراحت اعلام می‌کنند که سپاه در قلب تک تک ما جای دارد.

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر اینکه انگار آمریکا دچار فراموشی شده که چه جنایت‌هایی در لیبی، افغانستان، هیروشیما، عراق، ناکازاکی و غیره انجام داده است، تصریح کرد: وقتی ایران اسلامی دست به تکنولوژی موشکی دست می‌یابد آمریکا دخالت کرده و اشکالاتی برای آن ایجاد می‌کند زیرا آمریکا از این هراس دارد که سپاه دلاور آمریکا  را از منطقه بیرون کند.

حاجی زاده خطاب به رئیس جمهور ترامپ مبنی بر اینکه تا آخرین توان خود مرگ بر آمریکا را سر خواهیم داد، گفت: ما در دوران دفاع مقدس با تجهیزات کم اجازه از دست دادن یک وجب خاک از وطن را ندادیم ولی امروز دیگر آن دوران تمام شده و ما تجهیزات زیادی داریم.

وی اضافه کرد: ترامپ یک انسان وارونه بوده که نام انسان بودن نیز برایش زیاد است زیرا رفتارش با توجه به سابقه و رفتار حال نشان از حیوان صفتی و شیطان بودن دارد.

حجت الاسلام حاجی‌زاده ادامه داد: ترامپ با پررویی تمام نام خلیج فارس را عوض کرده و با اسامی مجعول نام می‌برد در حالی که نمی‌داند هر رئیس جمهوری که بیاید با هر اسمی خلیج فارس را نام ببرد قرار نیست نام خلیج فارس تغییر یابد بلکه ما هیچگاه اجازه از دست دادن یک وجب آب و خاک منطقه را نداده‌ایم.

وی بیان کرد: نباید به قلب‌هایمان یاس و ناامیدی وارد کنیم زیرا بالاتر از شهادت چیزی نیست.

حاجی‌زاده اذعان داشت: برای زنده نگه داشتن واقعه کربلا هر کسی باید به میزان وسع خود تلاش کند و شاید این زنده نگه داشتن با دستجات و هیئات مذهبی باشد و یا اینکه با پخش نذری و پرداختن به امور خیر.

خطیب موقت جمعه تبریز با اشاره به اینکه با شهادت امام حسین(ع) رسالت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) آغاز شد، ابراز کرد: با توجه به اینکه امام سجاد(ع) را همیشه بیمار عنوان می‌کنیم اشتباه است زیرا ایشان فقط در واقعه عاشورا در کربلا بیمار بوده که این موضوع نیز مطابق با خواست الهی بوده تا بعد از شهادت پدرشان  وظایفی را برای احیای دین انجام دهند.

وی با تاکید به اینکه تاریخ آینه تمام‌نما بوده که برای عبرت و الگو برداری باید به سمت این آینه برویم، تصریح کرد: امام سجاد(ع) زمانی که می‌خواست پند دهد آن را در قالب دعا انجام می‌داد و حقایق را برای رسیدن به یک انسان کامل بیان می‌کردند.

حجت الاسلام حاجی‌زاده ادامه داد: امام سجاد(ع) مدام در دعاهایش صداقت، عدالت گستر، فروخوردن و ذوب شدن غضب، حل اختلافات، ستار بودن عیوب جماعت و خیرخواهی را از خداوند باری تعالی درخواست کرده‌اند. 

شباهت گفتار یزید و ترامپ در فحش و ناسزا /امروز رسالت امام حسین(ع) سراسر دنیا را فتح کرده است 

وی با اشاره به اینکه رفتار یزید در فحش دادن به امام حسین(ع) و پدر بزرگوار ایشان مشابه رفتار رئیس جمهور آمریکا است، گفت: ترامپ نیز از زمانی که سر کار آمده جز نفرت با خود چیزی نیاورده است که مصداق آن در سخنان اخیر وی بر همگان ثابت شد که جزء فحش، ناسزا و دروغ چیزی نگفت.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه امروز امام حسین(ع) همه جا را فتح کرده و با یک لبیک نه تنها داعش بلکه خود آمریکا را سرجایش نشاند، ادامه داد: مگر در دنیا امام حسین(ع) را می‌شناختند ولی در سایه تبلیغ درست و درک واقعی رسالت امام حسین(ع) شاهد شور و عشق و کثرت محبان این سرور سالار شهیدان در سراسر دنیا شده این که نمونه آن تاسوعا و عاشورای امسال بود که از روسیه تا خود آمریکا برای امام حسین(ع) اشک ریختند./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :