10 ساعت تلاش امدادگران نتیجه داد:
خبرنگار تابناک در بیرجند لحظاتی پیش خبر داد که معدنچیان گرفتار در معدن زغالسنگ نگین طبس، زنده و سالم هستند و به کمک امدادگران از معدن خارج شده اند.
کد خبر: ۱۱۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ 16 October 2015

به گزارش تابناک، تلاش امدادگران سرانجام نتیجه داد و پس از10 ساعت تلاش، هر 4 معدنچی گرفتار در معدن زغالسنگ نگین طبس سالم از معدن خارج شده اند.

نجات یافتگان که اهل گلستان هستند عبارتند از: غلام برزگر، مسعود قزه‌سفلو، عسگر کوهی، و میثم صادقی که همگی زنده و سالم هستند. تابناک لحظه به لحظه این خبر را پیگیری و منتشر کرد.

طبق آخرین خبرهای دریافتی تابناک از طبس، هر 4 نفر معدنچی که ساعت 3 بامداد امروز به داخل تونل معدن زغالسنگ نگین طبس رفته بودند، در ساعت 2.40 دقیقه بعد از ظهر توسط گروه 30 نفره امدادگران از مهلکه ای جدی نجات یافتند.

ماجرا چه بود؟

در ساعت 3:30 صبح امروز کارگاه سه یک پنج بلوک 4 معدن نگین طبس ریزش کرد.

این حادثه در عمق 200 متری معدن اتفاق افتاد و 4 نفر از کارگران این معدن به نام های غلامعلی برزگر از علی ابادکتول،میثم صادقی ، عسگری کوهی و مسعود قزل سوفلو از مینو دشت در این حادثه محبوس شدند.

به گفته مهندس قاسمی سرپرست معادن نگین که با خبرنگار سایت هودر گفتگو کرده است: 50کارگر دیگر هم در معدن بوده اند که آنها هم در سلامت کامل به سر می برند و توسط نیروهای امداد و نجات از معدن خارجه اند. علت اصلی حادثه هجوم آب فراوان به کارگاه استخراج و دیگر دلایل احتمالی اعلام شده است.

برای نجات معدنچیان گرفتار در معدن، تمامی نیروهای امدادی از سطح شهر طبس و معدن زغال سنگ به محل اعزام شدند و قاسم زاده رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان طبس نیز برای بررسی حادثه در محل حضور حضور یافته است.

یک گزارش دیگر حاکی است که: خانم محمودی مسئول نمایندگی بیمه آسیا در شهرستان طبس در گفتگو با خبرنگار هودر گفته است: به پاس مقاومت و سخت کوشی کارگرانی که امروز از حادثه معدن نجات یافته اند از طرف بیمه آسیا مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان پاداش اهدا خواهد شد

وی همچنین به تمامی کسانی که در این حادثه امدادگر و امدادیار حادثه دیدگان بودند سکه پارسیان اهدا می شود.

تابناک از صبح امروز لحظه به لحظه گزارش های مربوط به این حادثه را به شرح زیر پیگیری کرده است:

پایگاه اطلاع رسانی گلشن ساعت 9 صبح از قول یک منبع آگاه ساعاتی پس از مفقودی معدنکاران اعلام کرد: از 4 نفر معدنچی که ساعت 3 بامداد امروز به داخل تونل معدن زغالسنگ نگین طبس رفته‌اند، خبری در دست نیست.

وی گفته بود: براساس شواهد موجود، در این معدن نشت آب و افزایش سطح گاز روی داده است.

منبع آگاه گفته است: هم‌اکنون یک گروه 30 نفره در جست‌وجوی این 4 معدنچی هستند. اما تا این ساعت ( ساعت 12ظهر ) اثری از معدنچیان پیشرو یافت نشده است.

اسامی مفقودین معدن نگین طبس به این شرح اعلام شده است: غلام برزگر، مسعود قزه‌سفلو، عسگر کوهی، و میثم صادقی که همگی از اعضای گروه تخریب و پیشروی معدن و اهل استان گلستان هستند.


آخرین خبرها

فرماندار ویژه طبس ساعتی پیش اعلام کرد: با وجود تلاش نیروهای امدادی، تا این لحظه هنوز اطلاعی از معدنچیان مفقود معدن نگین طبس در دست نیست.

مهدی اخوان‌صفار معاون استاندار خراسان جنوبی که به عنوان فرماندار ویژه شهرستان طبس نیز انجام وظیفه می کند ساعتی پیش در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی گلشن طبس گفت : گروه‌های امدادی از سایر معادن مجاور نیز به کمک این حادثه رفته‌اند ولی فعلاً برای ارائه اطلاعاتی از قبیل علت حادثه و جزئیات دیگر زود است.

فرماندار ویژه طبس افزود: از لحظات اولیه اطلاع از وقوع حادثه معدن زغالسنگ نگین طبس، تیم‌های متعدد از اورژانس، هلال احمر و نیروی انتظامی به محل حادثه اعزام شده‌اند و جست‌وجو برای پیدا کردن 4 معدنچی مفقود همچنان ادامه دارد که تا این لحظه اطلاعی از حال معدنچیان مفقود در دست نیست.

اخوان‌صفار اضافه کرد: من نیز معاون خود را به محل حادثه فرستاده‌ام تا روند امدادرسانی و جزییات حادثه از نزدیک بررسی شود.

ممانعت از ورود خودروهای امدادی به محل حادثه معدن طبس

بنگاه خبری گلشن در گزارش دیگری که دقایقی پیش منتشر کرد مدعی شد: از ورود خودروی آمبولانس متعلق به اورژانس 115 طبس و خودروی امداد و نجات مربوط به هلال احمر طبس به محل حادثه معدن زغالسنگ نگین طبس جلوگیری شده و این خودروها از حدود 20 دقیقه پیش در محل نگهبانی مجموعه معادن زغالسنگ پروده طبس متوقف شده‌اند.

این گزارش حاکی است: این خودروها شامل یک خودروی آمبولانس متعلق به اورژانس 115 طبس و یک خودروی امداد و نجات مربوط به هلال احمر طبس است که از حدود 20 دقیقه پیش در محل نگهبانی مجموعه معادن زغالسنگ پروده طبس متوقف شده‌اند. از ورود مسئول اورژانس 115 طبس، قائم‌مقام و اعضای خانه کارگر تشکیلات طبس و برخی خبرنگاران نیز به محل حادثه جلوگیری شده است.

مسئول نگهبانی علت ممانعت از ورود خودروها را عدم اجازه مسئولان معدن عنوان کرده است.

براساس این گزارش تا این لحظه معاون فرماندار طبس نیز در محل حادثه حاضر نشده است.

فروریختن سفره‌ی آب زیرزمینی علت حادثه‌ی معدن نگین طبس

تا این لحظه ( ساعت 2 بعد از ظهر جمعه) هنوز از معدنکاران مفقود خبری به دست نیامده، اما خبرگزاری ایلنا علت حادثه‌ی معدن زغالسنگ نگین طبس را آبگرفتگی شدید اعلام کرده که به احتمال قوی براثر فروریختن دیواره‌های یکی از سفره‌های آب زیرزمینی معدنکاران ناپدید شده اند. اما در باره علت اصلی حادثه هیچ مرجع رسمی هنوز اظهار نظر نکرده است.

براساس این خبر، با شروع عملیات تخلیه آب تونل معدن نگین، تلاش برای یافتن 4 کارگر مفقود آغاز شده است.

خبرگزاری ایلنا اعلام کرده است: معدن زغالسنگ نگین طبس که در فاصله 80 کیلومتری شهر طبس واقع است، زیر نظر بخش خصوصی اداره می‌شود و نزدیک به 350 کارگر در آن مشغول کارند.


تصادف دو کامیون در جاده‌ی طبس - یزد 3 کشته برجای گذاشت

در حادثه ای دیگر در 130 کیلومتری جاده‌ی طبس به یزد، امروز صبح دو دستگاه کامیون با یکدیگر برخورد کردند که بر اثر آن سرنشینان هر دو خودرو، جان خود را از دست دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ نیک‌مرد جانشین رئیس پلیس‌راه خراسان جنوبی اظهار داشت: یک کامیون ولوو با یک کامیون کاویان در جاده طبس - یزد برخورد کرد که براثر آن هر 3 سرنشین این دو خودرو، جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: علت این حادثه رانندگی، بی‌احتیاطی و انحراف به چپ راننده کامیون ولوو است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار