رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رییس جمهور گفت: برای بارگذاری و احداث شهرک صنعتی جدید در استان تهران به دلیل حجم آلایندگی مجوزی صادر نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴ 26 April 2022

به گزارش تابناک تهران از رباط کریم، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رییس جمهور در آیین افتتاح مدول ۲ تصفیه خانه شهرک صنعتی نصیرآباد شهرستان رباط کریم به حفظ زمین و محیط زیست تاکید و اظهار کرد: باید طمع انسان در برابر طبیعت مهار شود تا مسیر و مامن مناسب و چرخه طبیعت دچار اختلال نشود و از بین نرود.

وی به مسمومیت جنگل‌ها با ورود فاضلاب و پساب‌ها به رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: مدیریت چرخه طبیعت توسط انسان باید به‌گونه ای باشد که به مخیط زیست آسیب نرسد و آسیب به طبیعت زندگی انسان‌ها و جانداران را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور بیان کرد: ایران جزو کشورهای کم بارش در جهان و مدیریت مناسب در توزیع آن است که باید فرآیند استفاده از آب در بخش صنعت مدیریت شود.

سلاجقه اضافه کرد: توانایی و ظرفیت کشور در حوزه آبی محدود است که باید مصرف آب در بخش صنعت با بازگشت و تصفیه فاضلاب مدیریت شود تا کمبودها در حوزه‌ صنعت به تداخل و توقف تولید منجر نشود.

معاون رئیس جمهور به فرمان سال و دانش بنیان بودن صنایع توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: سازمان محیط زیست به هیچ عنوان با صنعت مخالف نیست و در حوزه دانش بنیان و صنایع کمک خواهد کرد.

این مسئول ادامه داد: بارگذاری صنایع در استان تهران اصلا مناسب نیست که شعاع ۱۲۰ کیلومتر در غرب استان منجر به آلایندگی ها عظیم شده است.

وی به ساماندهی شهرک‌ و لک‌های صنعتی اشاره کرد و افزود: به دنبال احداث جدید شهرک‌های صنعتی نباشیم و باید پاسخگوی نسل آینده کشور باشیم‌ که استان تهران دیگر ظرفیت بارگذاری در حوزه صنعت را ندارد،لذا برای بارگذاری و احداث شهرک صنعتی جدید در استان تهران به دلیل حجم آلایندگی مجوزی صادر نمی‌شود.

معاون رییس جمهور یادآور شد: قیمت تمام شده کالا در کشور باید بر مبنای استفاده آب باشد تا شاهد تغییر الگوی مصرف آب در کشور باشیم.

مدول ۲ تصفیه خانه شهرک صنعتی نصیرآباد شهرستان رباط کریم با ظرفیت شبانه روز یکهزار و ۵۰۰ متر مکعب و یکصد میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار