رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات از استقرار ۶ سیاه چادر و ۵ ایستگاه خدمات‌رسانی در شهرستان قاین خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۸ 30 March 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حمید عباس‌زاده، امروز ۱۱ بهمن به رسانه‌ها گفت: در قالب ستاد سفر ۱۴۰۳ در شش نقطه شهرستان سیاه چادر عشایری برپا شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات اضافه کرد: این شش نقطه در ایستگاه‌های خدمات مسافرین در قاین، خضری، آرین شهر و نیمبلوک و همچنین در آب ترش و نیز سه‌راهی حوض رباط برپاشده است و مشغول خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری کامل اداره امور عشایر شهرستان در برپایی و تامین مایحتاج این چادرهای عشایری گفت: عرضه محصولات تولیدی چادرنشینان، پخت نان تازه، غذاهای محلی، لبنیات، معرفی عشایر ازجمله فعالیت‌های آنان است که بسیار مورد استقبال مراجعین قرار گرفته و می‌توان آن را نمونه همکاری در تسهیلات برای گردشگران، مراجعان و مسافران دانست.

عباس‌زاده گفت: پنج ایستگاه خدمات‌رسانی نیز در پنج شهر تابعه شامل قاین، خضری دشت بیاض، آرین شهر، اسفدن و نیمبلوک برپا شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات افزود: در هر یک ازین ایستگاه‌ها، پایگاه سیار هلال احمر، امداد خودرو، بازارچه موقت صنایع‌دستی و سوغات محلی، سیاه چادر عشایری، چادرهایی برای اسکان و استراحت مسافرین و زائرین مهیا شده و در اختیار قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سه ایستگاه استراحت موقت نیز در قالب ستاد پیش‌بینی شده که مورد استقبال واقع شده است که خوشبختانه در شهرستان تعامل کارگشایی بین دستگاه عضو ستاد برقرار است که نمود آن در ایستگاه‌های خدمات‌رسانی مشهود است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار