مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: ادرات فراورده‌های خام دامی در خراسان جنوبی پارسال در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۰ درصدی را داشته است.
کد خبر: ۱۱۶۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰ 07 April 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، محمد علی بخشی کارشک، امروز ۱۸ فروردین به رسانه‌ها گفت: در طول سال ۱۴۰۲ برای تسهیل صادرات دو هزار و ۳۶۲ تن فراورده خام دامی تولیدی در استان، ۱۱۶ فقره گواهی بهداشتی بین المللی توسط اداره کل دامپزشکی استان صادر شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی ارزش این محموله‌ها را دو میلیون و ۱۰۵ هزار و ۹۰۴ دلار اعلام کرد و افزود: این محموله‌ها به کشور‌های افغانستان، عراق، پاکستان و چین صادر شده است.

به گفته وی این محموله‌های صادراتی شامل فراورده‌های خام دامی تولیدی در استان از جمله تخم مرغ خوراکی، موی بز، پشم گوسفند و سایر فراورده‌ها بوده است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: نظارت بهداشتی بر صدور مجوز‌های صادرات انواع محصولات و فراورده‌های خام دامی به خارج از کشور یکی از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی است و در تلاش هستیم فرایند‌های مربوطه را تسهیل کرده تا زمینه تشویق تولیدکنندگان و سرمایه گذاران به منظور افزایش صادرات غیر نفتی فراهم شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار