کد خبر: ۱۱۶۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵ 24 April 2024

به گزارش تابناک مازندران از همشهری آنلاین – دولت سیزدهم در سومین سال فعالیت خود اقدام به تغییر استاندار مازندران کرد و یوسف نوری وزیر سابق آموزش و پرورش در دولت سیزدهم را به‌عنوان استاندار جدید مازندران معرفی کرد.

با غلامرضا شریعتی نماینده بهشهر درباره اقدامات بر زمین مانده سفرهای استانی سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و مطالبات استان از استاندار جدید گفت‌وگو کردیم.

مهمترین برنامه‌ها و پروژه‌هایی که از قدیم در استان باقی مانده و هنوز اجرا نشده است، چه مواردی هستند؟ 

به بهانه انتصاب استاندار جدید مازندران ؛ نمایندگان به یوسف نوری چه گفتند؟

مهمترین برنامه‌ها و پروژه‌هایی که از قدیم در استان باقی مانده و هنوز اجرا نشده است، چه مواردی هستند؟

 

 

در جلسه‌ای که دیروز عصر به همراه همکاران‌مان با استاندار جدید داشتم، موضوع مهار آب‌های سطحی مطرح شد. مازندران با اینکه استان پربارشی محسوب می‌شود، در بحث مهار آب‌های سطحی وضع خوبی ندارد. در سطح کشور ۵۰ درصد آب‌های سطحی مهار می‌شود که در استان مازندران این مقدار حدود ۱۱ درصد است. این نرخ بسیار پایین است و از استاندار خواسته شد تا برای این موضوع تلاش کند، چراکه این آب برای کشاورزی و آب شرب استان مهم است. موضوع پسماند که جز معضلات همه استان‌های ماست، در سطح استان مازندران نیز کاری برایش نشده است. موضوع شبکه راه‌ها در استان نیز مطرح شد. الآن ۵ مسیر هراز، کندوان، فیروزکوه، ساری-کیاسر و دامغان-گلوگاه وجود دارد. به‌ویژه مسیر دامغان-گلوگاه راه ترانزیتی استان محسوب می‌شود، چون راه هراز، فیروزکوه و کندوان توریستی محسوب می‌شوند و تنها مسیری که می‌تواند راه ترانزیتی مازندران را به مرکز کشور برقرار کند، گلوگاه است. آقای استاندار باید سرمایه‌گذاری روی این راه را پیگیری کند تا مازندران بتواند از پتانسیل بندر امیرآباد برای ارتباط با بنادر جنوبی کشور حداکثر استفاده را بکند. موضوعات دیگر راه‌اندازی منطقه آزاد مازندران، توسعه کشاورزی در همه زمینه‌های باغداری، زراعت، دامداری و صنایع تبدیلی کشاورزی بودند که به استاندار گفتیم کارهای بسیار عقب‌مانده استان هستند. موضوع صادرات کشاورزی محصولات مازندران از جمله برنج و طیور، حفظ جنگل‌ها، کنترل سیلاب‌های سنگین رودخانه‌ها و چند سد در حال اقدام از جمله سد گلورد نیز از استاندار مطالبه شد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار