رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته گفت: استان اردبیل مهد پرورش زنبور عسل است و رتبه چهارم کشوری را در تولید عسل دارد.
کد خبر: ۱۱۶۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶ 30 April 2024

به گزارش تابناک اردبیل، نوبخت اژدری ۱۱ اردیبهشت در جلسه منتخبین جدید هیات مدیره تعاونی زنبورداری گفت: استان اردبیل مهد پرورش زنبور عسل است و رتبه چهارم کشوری را در تولید دارد.

اژدری با بیان اینکه در سال گذشته ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل از زنبورستان‌های استان برداشت شده است، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات گردآوری شده، در استان اردبیل بیش از ۵۰۲ هزار و ۹۶۹ کلنی زنبور عسل مدرن با میانگین تولید ۱۴.۷ کیلوگرم عسل و میانگین تولید در کلنی‌های سنتی ۶.۷ کیلوگرم عسل می‌باشد.

این مقام مسئول افزود: تعداد کل زنبورستان‌های این استان را بر اساس اطلاعات آماری انجام شده ۳ هزار و ۷۱۴ زنبورستان شمارش شده و افراد شاغل در این زنبورستان‌ها ۶ هزار و ۲۴۳ نفر بر اساس تعداد کلنی می‌باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل قطب کشاورزی است و ۳۵ درصد اشتغال به این بخش مربوط می‌شود و بیانگر این است که یک سوم اشتغال وابسته به بخش کشاورزی است، اما متأسفانه فرهنگ تعاون در این استان زرخیز جای خود را باز نکرده است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار