معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: در سال جاری ۴ هزار و ۴۴۰ کودک زیر ۶ سال دچار سوء تغذیه در استان شناسایی شده اند.
کد خبر: ۱۶۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳ 17 January 2016

 علی‌اکبر نخعی امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال جاری 4هزار و 440 کودک زیر 6 سال دچار سوء تغذیه شناسایی شده اند.


وی بیان کرد: از این تعداد 3هزار و 500 کودک واجد شرایط بودند و 31درصد آن‌ها شهری و 61 درص روستایی هستند و شغل پدر 59 درصد از آن‌ها کارگر و 11درصد کشاورز و مابقی سایر شغل‌ها هستند.
 

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان جنوبی به مقدار تحصیلات والدین این کودکان اشاره کرد و گفت: 52 درصد از والدین کم سواد و یا بی سواد هستند و 22 درصد از والدین دارای مدرک سیکل هستند.


وی خاطرنشان کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری 15 دردص از کودکان دارای سوء تغذیه بهبود یافته اند و از این طرح خارج شده ند و برای اجرای این طرح حدود 1 میلیارد تومان هزینه داشته است.
 

کامبیز مهدی زاده نيز دراين جلسه اظهار داشت: آمارها نشان می دهد که برای حل مشکلات باید از مردم حمایت کرد.


وی بیان کرد: عوامل موثر بر سلام جامعه شامل 25 درصد سهم سیستم ارائه خدمات سلامت، 15 درصد سهم عوامل ژنتیکی و بیولوژیکی و 10 درصد عوامل فیزیکی محیط زیست است.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه نظام سلامت همه جانبه در استان اهدافی دارد، تصریح کرد: این اهداف شامل بهبود عادلانه شاخص‌های سلامت، رشد نهادینه سازی همکاری بین بخش برای تدوین و اجرای اقدامات سلامت محور و نهادینه سازی تغییرات لازم است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار