در نشست اعضا هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان شد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی با اشاره به حرکت رو به جلوی استان در حوزه سلامت گفت: با تعامل باید برای ارتقاء سلامت مردم استان تلاش کنیم.
کد خبر: ۳۷۲۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰ 05 February 2017
به گزارش تابناک خراسان جنوبی دکتر قائمی به همراه هیئت ریسه دانشگاه ،در نشست خبری با بیان اینکه حرکت روبه جلوی دانشگاه علوم پزشکی به دلیل کمبود اعتبارات متوقف نخواهد شد و بر تعامل و همکاری بین دستگاه ها و وزارتخانه ای برای ارتقاء سلامت مردم استان تاکید کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه اگر حمایت دانشگاه علوم پزشکی نبود بیمارستان میلاد تامین اجتماعی راه اندازی و افتتاح نمی شد.افزود: اگر چه علوم پزشکی استان مطالبه میلیاردی از تامین اجتماعی دارد اما تمام سعی خود را داشته ایم تا با در اختیار گذاشتن متخصصین زمینه ارائه خدمت به مردم را فراهم کند.
وی با اشاره به راه اندازی سلامتکده طب سنتی در بیرجند با حضور وزیر بهداشت طی سال جاری گفت: از ابتدای راه اندازی این سلامت کده دو هزار نفر در این مرکز توسط متخصیص حوزه طب سلامت ویزیت شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: در برنامه داریم در آینده نزدیک مجوز راه اندازی دانشکده طب سنتی را برای استان اخذ کنیم.
قائمی از بهره برداری از چهار پروژه بزرگ حوزه سلامت استان با حضور رئیس جمهور خبر داد و افزود: بیمارستان رازی بیرجند، بیمارستان قاین، و فردوس و مرکز رادیو تراپی استان تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

۱۰۰ پروژه بهداشتی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
کامبیز مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این نشست از اجرای ۱۰۰ پروژه حوزه بهداشت استان با عتبار ۵۹۸ میلیارد ریال خبر داد.
وی  با اشاره به دستاوردهای طرح تحول سلامت در سه سال گذشته اظهارکرد: در قالب این طرح ۱۱ بسته خدمتی ابلاغ شد.
وی با اشاره به مشکلات استان در حوزه تغذیه‌ای بیان کرد: در قالب اجرای این طرح و با کمک بنیاد برکت و کمیته امداد دو هزار و ۸۱۰ مادر و سه هزار و ۵۰۰ کودک تحت پوشش سبد غذایی قرارگرفتند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اجرای سامانه یکپارچه بهداشت بیان کرد: ۴۸۱ نقطه در حوزه بهداشتی داشتیم که باید به این سامانه متصل می‌شدند.
مهدی زاده تصریح کرد: تا کنون ۳۲۸ نقطه به این سامانه متصل شده که اطلاعات ثبت شده در راستای بهینه سازی اعتبارات و برنامه ریزی های آینده کمک بسزایی می‌کند.
به گفته وی تا کنون سه میلیون ۶۰ هزار خدمت در سامانه یکپارچه سلامت ثبت شده است.
مهدی زاده با بیان اینکه امکانات بخش فیزیکی متناسب با بخش تکنیکی نبوده است، افزود: بعد از اجرای طرح تحول سلامت منابع خوبی برای تجهیز خانه‌های بهداشت جذب شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: در سال ۹۴ بیش از ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار در بحث بهسازی فضاهای فیزیکی جذب شد.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین وزارت بهداشت، استانداری خراسان جنوبی و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیان داشت: در قالب این تفاهم نامه ۱۰۰ پروژه با اعتبار ۵۸۹ میلیارد ریال در حوزه بهداشتی تعریف شده است.
مهدی زاده بیان کرد: بر اساس این تفاهم نامه اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها ۶۰ درصد از سوی وزارت بهداشت، ۲۵ درصد دانشگاه علوم پزشکی و ۱۵ درصد از سوی استانداری تأمین اعتبار خواهد شد.
 وی با بیان اینکه در قالب این پروژه‌ها ۳۲ هزار متر مربع فضا تخریب و نوسازی می‌شود، عنوان کرد: ساخت و نوسازی ۲۸ خانه بهداشت، ۲۸ مرکز خدمات جامع سلامت، ۱۶ پایگاه سلامت، ۱۱ پانسیون، سه آموزشگاه بهورزی، چهار ستاد مرکز بهداشت اجرا می‌شود.
وی از آغاز عملیات اجرایی پنج پروژه از محل اعتبارات استانی نیز خبر داد و افزود: دو پروژه هم به کمک یکی از خیران استانی آغاز می‌شود.
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: اتمام این پروژه‌ها از زمان آغاز طرح به مدت ۹ ماه خواهد بود.
جذب ۱۲۳۷ نیرو در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
بهنام باریک بین معاون توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از جذب یک هزار و ۲۳۷ نیرو در این دانشگاه طی سال جاری خبر داد.
وی با بیان اینکه طی سال جاری یک هزار و ۲۳۷ نیرو در قالب پیمانی، شرکتی و تبدیل وضعیت جذب این دانشگاه و واحدهای تابعه شده ،افزود: به زودی مراحل گزینش و به کارگیری ۵۲۶ نیرو انجام و استخدام خواهند شد.
باریک بین عنوان کرد: از مجموع نیروها جذب شده ۲۵۵ نفر برای بیمارستان رازی و ۲۰ نفر برای مرکز رادیو تراپی استان هستند.
وی مطالبه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شرکت های بیمه ای را تا بهمن ماه ۹۱.۵ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: معوقات پرسنلی از خرداد ماه تا به کنون رقم ۹۶ میلیارد تومان است که هنوز پرداخت نشده است.
باریک بین عنوان کرد: پروژه اورژانس بیمارستان قاین با زیربنای دو هزار و ۲۰۰ متر مربع آماده افتتاح است.
راه اندازی رشته دستیاری پزشک خانواده در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از راه اندازی رشته دستیاری پزشک خانواده در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد و گفت: مجوز ایجاد این رشته برای ۱۰ دانشگاه کشور صادر شده است.
دکتر عابدی اظهارکرد: پذیرش دانشجو برای رشته دستیاری پزشک خانواده از اردیبهشت سال آینده را در استان خواهیم داشت.
 وی با بیان اینکه مجوز این رشته در گذشته برای هشت دانشگاه علوم پزشکی کشور بوده است، افزود: با مجوز شورای گسترش این رشته در استان‌های کرمانشاه و خراسان جنوبی در سال جاری صادر شده است.
 وی در ادامه با اشاره به وجود ۵۳ رشته در مقاطع مختلف در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهارکرد: در سال ۹۵ سه هزار و ۳۵۵ دانشجو جذب و پذیرش شده‌اند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از این تعداد ۵۹ نفر دانشجوی دستیاری تخصصی هستند که در پنج رشته داخلی، اطفال، بیهوشی، جراحی و رادیولوژی مشغول به تحصیل هستند.
عابدی با اشاره به تحصیل ۱۲ دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، ادامه داد: ۱۶۵ دانشجوی کارشناسی ارشد، ۸۶۸ دانشجوی دکتری عمومی پزشکی و دندان پزشکی، هزار و ۶۵۲ دانشجوی کارشناسی پیوسته، ۳۱۶ دانشجوی کاردانی و ۱۱ دانشجوی MPH در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.
 وی با بیان اینکه ۴۹ درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بومی هستند، تصریح کرد: بیشترین بومی گزینی در رشته‌های پزشکی عمومی، فوریت‌های پزشکی، بهداشت دهان و مبارزه با بیماری‌ها بوده است.
وی با اشاره به وجود ۲۳۱ عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: تعداد دانشیار به استاد به کل اعضای هیئت علمی ۲۰ درصد است.
عابدی بیان کرد: برای اولین بار آزمون دستیاری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار می‌شود.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افتتاح چهار میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان پروژه در حوزه آموزشی دانشگاه تا پایان ماه جاری خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار