فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست همدان گفت: شش قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی در سد اکباتان شهر همدان رهاسازی و به طبیعیت بازگردانده شدند.
کد خبر: ۹۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲ 08 September 2015
فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست همدان گفت: شش قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی در سد اکباتان شهر همدان رهاسازی و به طبیعیت بازگردانده شدند.

به گزارش مهر؛ مهدی ضرغامی گفت: دوستدارن محیط زیست دو قطعه بوتیمار، سه قطعه گاوچرانک و یک قطعه حواصیل را تحویل محیط زیست همدان دادند.

وی گفت: تیم های یگان حفاظت محیط زیست همدان پس از بررسی وضعیت جسمی این پرندگان از نظر احتمال آلوده بودن آنها به ویروس، از سلامتی آنها اطمینان یافته و پس از چند روز تیمار آنها را در سد اکباتان رها کردند.

وی با بیان اینکه با توجه به فرا رسیدن فصل مهاجرت پرندگان شاهد تحویل گونه های آبزی و کنارآبزی بیشتری به حفاظت محیط زیست خواهیم بود، گفت: با توجه به طولانی بودن مسیر و کمبود غذا برخی پرندگان از روی خستگی، ضعف و گرسنگی در مناطق مسکونی فرود می آیند.

وی گفت: شماری از گونه های شکاری نیز حین پرواز به علت برخورد با سیم دکل های برق مصدوم شده و در مناطق مسکونی فرود می آیند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست همدان گفت: با توجه به اینکه احتمال بیمار بودن پرنده زخمی وجود دارد به شهروندان توصیه شده با رعایت نکات بهداشتی به آنها نزدیک شوند و پرندگان را در دستشان بگیرند.

مهدی ضرغامی افزود: استان همدان دارای شش منطقه حفاظت شده و ۱۲ منطقه شکار ممنوع است و تاکنون ۳۰۷ گونه جانوری در این استان شناسایی شده است.

وی گفت: ماهانه به طور میانگین دوستداران محیط زیست همدان ۲۰ قطعه پرنده را تحویل یگان حفاظت می دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار