رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان:
رئیس هیئت نظارت استان کرمان گفت: کسانی که به هر قیمتی به‌دنبال جلب آرای مردم هستند بدانند که با تخریب، زیرپا گذاشتن قانون و بداخلاقی‌های انتخاباتی نمی‌توان به مردم و نظام خدمت کرد.
کد خبر: ۹۷۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ 15 June 2021

حجت‌الاسلام علی توکلی با بیان اینکه انتخابات باید منشأ وحدت، قانونگرایی و امیدآفرینی باشد نه باعث کینه و کشمکش شود اظهار داشت: وقتی می‌خواهیم مجموعه ملت را برای یک مشارکت گسترده و همه‌جانبه و یک تصمیم مهم ملی و حضور در صحنه بسیج کنیم باید همه کاندیداها، هواداران و مسئولان فضا را به‌سمتی ببرند که نشاط‌آفرین باشد و موجب وحدت شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که رأی دادن یک روز بوده اما آثار آن تا چندین سال است گفت: ممکن است که مردم مشکلات، ناراحتی‌ها و گلایه‌هایی داشته باشند اما همه این نارضایتی‌ها باعث نمی‌شود که در انتخابات شرکت نکنند و به‌خوبی می‌دانند که باید با اراده خودمان تغییرات را ایجاد کنیم.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان با بیان اینکه "باید خودمان وارد صحنه شویم و نباید اجازه بدهیم که دیگران به‌جای ما تصمیم بگیرند" خاطرنشان کرد: اگر کنار کشیدیم و در صحنه حاضر نشدیم، نمی‌توانیم مطمئن باشیم که شرایط کشور تغییر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حضور پررنگ و مشارکت بالا پای صندوق‌های رأی هم آثار درونی دارد و هم به‌نفع ایران در سطح بین‌المللی و در جوامع جهانی است ادامه داد: مشارکت مردم پای صندوق‌ها، رأی به جمهوری اسلامی است.

توکلی با ابراز اینکه "متأسفانه گاهی در فضای تبلیغات انتخاباتی از سوی برخی کاندیداها شاهد تخریب رقبا و بداخلاقی‌هایی هستیم که شایسته نیست" تصریح کرد: کسانی که حرف منطقی داشته باشند نیازی به تخریب رقبا ندارند و تخریب دیگر رقبا نشانه ضعف خود کاندیداهاست.

وی با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی بیان کرد: این ستاد به تبلیغات کاندیداها چه هم‌اکنون، چه در زمان رأی‌گیری و چه بعد از انتخابات در فضای حقیقی و مجازی نظارت دارد و با متخلفان برخورد می‌شود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان با تأکید به اینکه ارائه گزارش تخلفات انتخاباتی باید مستند باشد و صرف ارائه یک گزارش کافی نیست گفت: توصیه ما در این ایام به کاندیداها و هواداران آنها رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی است.

وی با اشاره به اینکه کسی که در تبلیغات انتخاباتی خود به هر قیمتی حتی با زیرپا گذاشتن اخلاق و قانون به‌دنبال جلب آرای مردم هستند هدفی جز قدرت و شهرت ندارند متذکر شد: هدف این افراد رضایت خداوند و خدمت به مردم، نظام و انقلاب نیست.

توکلی با یادآوری اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌صورت همزمان برگزار می‌شود اما ناظران انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری متفاوت هستند گفت: دوره‌های آموزشی برای ناظران برگزار و از آنها آزمون گرفته شده است؛ به‌دنبال جوان‌سازی شبکه نظارت شورای نگهبان بودیم که انجام شده است و مطمئن هستیم که ناظران ما به وظیفه خود به‌خوبی عمل می‌کنند.

منبع/تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار