۴۸ هزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات به ارزش دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به چهارمحال و بختیاری اعطا شد.
کد خبر: ۹۸۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳ 02 August 2021

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: تولید ناخالص داخلی استان از شش هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۲۱ هزار و ۲۷۳ میلیارد تومان در سال ۹۸ افزایش یافت که نشان‌دهنده رشد ۲۰.۷۱ درصدی است.

علی شهریارپور افزود: همچنین تولید سرانه در استان در سال ۹۲ به ازای هر نفر، هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۹۸ رسیده است.

وی گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان از ۳۱۵ میلیارد تومان در سال ۹۲ به دو هزار و ۵۷۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت.

شهریارپور افزود: در سال ۹۶ اعتباری بالغ بر دو هزار و ۱۰۲ میلیارد تومان، در سال ۹۷، یک هزار و ۹۷۲ میلیارد تومان و در سال ۹۸ سه هزار و ۱۱۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان محقق شد.

وی گفت: ۴۸ هزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات به ارزش دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به چهارمحال و بختیاری اعطا شد که این تسهیلات نقش مهمی در رونق اشتغال و سرمایه‌گذاری عمومی در استان داشته است.

وی گفت: چهارمحال و بختیاری در رتبه سوم سرانه تولید گوشت قرمز، رتبه سوم در سرانه تولید شیر، رتبه هشتم در تولید آبزیان، رتبه هشتم در معادن در حال بهره‌برداری، رتبه نخست در تعداد جمعیت بهره‌مند از آب شرب شهری، رتبه ۱۴ در جمعیت بهره‌مند از آب شرب روستایی، رتبه ۱۱ در فاضلاب شهری، رتبه ۱۲ تعداد بیمه‌شدگان و رتبه ۱۵ ضریب نفوذ بیمه درمان قرار دارد.

شهریارپور افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید نیز طرح‌های قابل توجهی در چهارمحال و بختیاری در حال اجرا است که نقش مهمی در رشد و توسعه استان ایفا کرده است.

وی گفت: طی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ در استان ۳۴ طرح جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی در دبیرخانه ستاد ملی به تایید رسید که برای تکمیل این تعداد طرح به چهار هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان اعتبار و ۱۳۵هزار دلار منابع ارزی نیاز است.

شهریارپور افزود: همچنین ۴۶ طرح جهش تولید استان از سوی ۹ دستگاه اجرایی با اعتبار دو هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان به تصویب رسیده است که از این تعداد ۲۸ پروژه زیرساختی است که نیاز به اعتبار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار