کد خبر: ۱۱۰۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷ 30 April 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 10/02/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------
کشف 168 کیلوگرم حشیش در بهشهر
سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامي استان مازندران از کشف 168 کيلوگرم مواد مخدر حشیش و دستگیری 2 سوداگر مرگ در شهرستان بهشهر خبر داد.
سردار"مرتضی میرزایی"در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق، توزیع و فروش مواد مخدر توسط 2 عامل افیونی در شهرستان بهشهر موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدرشهرستان بهشهر با هدایت اطلاعاتی ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی آن شهرستان، متهمان را که در یکی از روستاهای آن شهرستان سکونت داشتند شناسایی و دستگیر کردند.
سردار میرزایی  از کشف 168 کیلو حشیش به همراه یک قبضه سلاح غیر مجاز در بازرسی از مخفیگاه های این سوداگران مرگ خبر داد و اظهار داشت:  این 2 قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
این مقام انتظامی، با اشاره به تشدید اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری عاملان تهیه و توزیع مواد مخدر در استان، تصریح کرد: هرچند ماموریت پلیس در بحث مواد مخدر اقدامات مقابله ای است ولی توجه به بحث پیشگیری از مصرف و ابتلاء به مواد مخدر از جمله برنامه هایی است که همواره در دستور اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس قرار دارد .
فرمانده انتظامی استان مازندران مواد مخدر  را از مهمترین عامل به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع ،تزلزل خانواده ها، نگراني و ناامني در جامعه دانست و با تاکيد بر تعامل و همکاري آحاد جامعه با پليس در مقابله با این بلای خانمانسوز از مردم خواست: با اطلاع رساني به موقع و ارائه اخبار و اطلاعات صحيح به مرکز فوريت هاي پليسي 110، پليس را در ارائه خدمات انتظامي به شهروندان ياري کنند.
------------------------------------------
خبرفوری
انسداد 3 روزه محور کندوان
سرهنگ یدالله جهان تاب رئیس پلیس راه استان مازندران از انسداد 3 روزه محور کندوان از روز یک شنبه 10 اردیبهشت تا روز سه شنبه 12 اردیبهشت ماه خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ یدالله جهان تاب در تشریح این خبر، گفت: به منظور اجرای تعمیرات عمرانی  در محدوده سیاه بیشه محور کندوان ، این محور از ساعت 8 صبح تا 5 عصر امروز و روزهای دوشنبه و سه شنبه 11 و 12 اردیبهشت ماه مسدود است.
وی از ادامه این محدودیت در روزهای یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه هر هفته تا 26 اردیبهشت ماه خبر داد و اظهار داشت: رانندگانی که قصد تردد در این محور را دارند می توانند از محور های جایگزین هراز و  سوادکوه تردد کنند .
سرپرست پلیس راه استان مازندران، در خاتمه از رانندگان، خواست: ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند .
------------------------------------------
قلع و قمع ساخت و ساز های غیرمجاز در سوادکوه
سرهنگ عبدالله اکبری فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز ساختمان های مسکونی در زمین های منابع طبیعی حومه پاسگاه ورسک این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله اکبری" در تشريح اين خبر گفت: قلع و قمع و تخریب اراضی منابع ملی روستاهای بخش ورسک سوادکوه که به صورت غیرمجاز در قالب واحدهای مسکونی انجام شده بوده با حکم مقام قضائی تخریب شد.
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه افزود: این تخریب ها طی 2 فقره حکم قضائی تخریب ساختمان های مسکونی، با حضور دستگاه های متولی از جمله اداره منابع طبیعی، نماینده دادستان و با حضور مقتدرانه پلیس صورت پذیرفت.
سرهنگ اکبری به شهروندان توصیه کرد: به جهت جلوگیری از تضییع حقوق و زیان های مالی قبل از هرگونه اقدام عمرانی نسبت به استعلام اصالت و کاربری ملک از ادارات مربوطه اقدام و پس از دریافت مجوزهای قانونی نسبت به ساخت و ساز اقدام نمایند.
------------------------------------------
دستگیری سوداگران مرگ با 6 کیلو مواد مخدر در بابلسر
سرهنگ سیدجعفر افضلی فرمانده انتظامي بابلسر از دستگيري 3 سوداگر مرگ و كشف بیش از 6 کیلوگرم انواع موادمخدر در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "سیدجعفر افضلی" در تشريح جزئيات اين خبر، گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف مقابله با قاچاقچیان و عاملان فروش مواد مخدر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این طرح ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی 3 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی های قضائی، متهمان را در عملیاتی ضربتی دستگیر و از آنها مقدار تقریبی 6 کیلو و 400گرم انواع مواد مخدر کشف کردند.
سرهنگ افضلی با بيان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: مبارزه با پديده شوم موادمخدر به عنوان مهمترین عامل فروپاشی خانواده ها و سرمنشاء بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی، نیازمند همکاری همه جانبه مردم و نهادهای مسئول با نیروی انتظامی است .
------------------------------------------
دستبند پلیس ساری بر دستان سارق زور گیر
سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری یک سارق خفت گیری که از عابران پیاده در آن شهرستان سرقت می کرد، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" در تشریح جزییات این خبر بیان کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به کلانتری 11 ساری مبنی بر زورگیری از وی توسط فردی، مراتب در دستور کار ماموران کلانتری11 این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران کلانتری 11 ساری بلافاصله پس از انجام یکسری اقدامات پلیسی هویت و مخفیگاه سارقان را شناسایی و در کمتر از 24 ساعت این فرد را در یک اقدام ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری تصریح کرد: از دستگیر سارق زورگیر در این عملیات خبر داد و گفت:متهم در تحقیقات پلیسی به سرقت 4 فقره زورگیری و سرقت اشیائ قیمتی شهروندان معترف شد .
سرهنگ حسن زاده با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم ادامه دارد، خاطر نشان کرد: امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با کسانی که بخواهند این امنیت را به مخاطره بیاندازند برخورد جدی و قاطع صورت خواهد گرفت.
------------------------------------------
دستگیری سارق مغازه و کشف اموال مسروقه در نوشهر
سرهنگ اکبر درویشی فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر گفت: با تلاش مأموران پلیس آگاهی، سارق حرفه ای مغازه های شهروندان نوشهری در کمتر از 24 ساعت دستگير شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "اکبر درویشی" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر سرقت از تعدادی مغازه به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی ادامه داد: مأموران پس از انجام تحقیقات پلیسی فراگیر، سرانجام سارق را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر با اشاره به کشف اموال مسروقه در بازرسی از مخفیگاه سارق خاطرنشان کرد: ارزش تقریبی اموال مسروقه کشف شده در این عملیات 90 میلیارد ریال تعیین شده است.
سرهنگ درویشی با بیان اینکه متهم با مشاهده مستندات قانونی در بازجویی های اولیه پلیس در نهایت به 2 فقره سرقت از مغازه ها در شهرستان اعتراف کرد، اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
------------------------------------------
پلمپ لابراتور غیرمجاز لاغری و تناسب اندام در گلوگاه
سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامي گلوگاه از پلمپ لابراتور غیرمجاز یک واحد سالن لاغری وتناسب اندام در این شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمود کلوانی" در تشریح این خبر گفت: در پی تحقیقات پلیسی و انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران پلیس امنیت عمومی از فعالیت يك واحد سالن غیرمجاز لاغری و تناسب اندام در این شهرستان با خبر شدند.
وی، افزود: پس از هماهنگی قضائی ماموران پلیس امنیت عمومی، متهم که بدون دارا بودن مجوز و مدارک پزشکی اقدام به ارائه خدمات لاغری و تناسب اندام بانوان در سالن مربوطه به شهروندان می کرد، دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، تصریح کرد: در این عملیات که با هماهنگی کارشناس نظارت بر درمان شبکه بهداشت نیز همراه بود، در بازرسی از واحد متهم دستگاه های ویبراتور، انواع ژل های غیرمجاز-و... کشف شد.
سرهنگ کلوانی، ضمن بیان پلمپ لابراتور غیرمجاز واحد فوق خاطرنشان کرد: متهم دستگیرشده اقدام به انشار تصاویر نامتعارف مشتریان در فضای مجازی می نمود که پس از تشکیل پرونده براي سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
------------------------------------------
دستگيري سارق اماکن خصوصی با 13 فقره سرقت در بابل
سرهنگ محمدزمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگيري سارق اماکن خصوصی با 13 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمدزمان شالیکار" در تشریح این خبر، گفت: پس از وقوع سرقت هاي متعدد اماکن خصوصی در سطح شهر بابل ، بررسي موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي تصريح کرد: ماموران پليس با تلاش شبانه روزي و به کار گيري گشت هاي نامحسوس سارق را شناسايي و با اخذ دستور از دادستان بابل، در عملياتي غافلگيرانه سارق را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل، گفت: در بازجويي هاي به عمل آمده توسط ماموران، سارق به 13 فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف نمود.
سرهنگ شالیکار به توجه و رعايت مردم به هشدارها و توصيه‌هاي پليس در خصوص پيشگيري از سرقت تاكيد كرد و از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.
------------------------------------------
کشف 4 تن چوب جنگلی قاچاق در بهشهر
سرهنگ حسن عنایتی گنجی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از کشف 4 تن چوب جنگلی قاچاق از دو خودروی نیسان و سواری زانتیا خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" در تشریح این خبر اظهار داشت: در اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا مأموران کلانتری 12 خلیل شهر و پاسگاه شهدا این فرماندهی با اجرای طرح های مراقبتی موفق به شناسایی 2 قاچاقچی محصولات جنگلی در این شهرستان شدند.
وی افزود: ماموران در عملیاتی ضربتی و غافگیرانه متهمان را در ایست و بازرسی این شهرستان شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر تصریح کرد: ماموران در بازرسی از داخل خودرو ها 3 تن و 700 کیلوگرم چوب قاچاق، فاقد هرگونه مجوز برداشت کشف کردند.
سرهنگ عنایتی، با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرمجاز از جمله قاچاق و توزيع کالاهاي غیرمجاز توسط افراد فرصت طلب و سود جو، موضوع را از طريق تلفن 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
سارقان لوازم و قطعات داخل خودرو در نور دستگیر شدند
سرهنگ علی اکبر قلی پور فرمانده انتظامی شهرستان نور از دستگیری سارقان حرفه ای محتویات داخل خودرو با 6 فقره سرقت، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ "علی اکبر قلی پور" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع سرقت های داخل خودرو، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: ماموران انتظامی کلانتری 11 با انجام تحقیقات میدانی موفق به شناسایی3 نفر از سارقان سابقه دار را شناسایی و در عملیات ضربتی متهمان را در حین سرقت دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نور با اشاره به کشف تعدادی اموال مسروقه از سارقین گفت: متهمان در بازجویی های فني و تخصصي پلیس به ارتکاب 6 فقره سرقت محتویات و لوازم داخل خودرو اعتراف و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.
سرهنگ قلی پور به شهروندان توصيه کرد: هنگام ترک اتومبيل از قفل بودن درب ها و بالا بودن شيشه ها اطمينان حاصل کرده ودر صورت برخورد با هرگونه موارد مشكوك، سريعاً موضوع را از طريق تماس با شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.
------------------------------------------
کشف 7 فقره سرقت سیم برق و کابل مخابراتی در نکا
سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری3 سارق و کشف 7 فقره سرقت سيم برق و كابل مخابراتی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در بیان این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق و کابل مخابراتی این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی و کلانتری11 این شهرستان 3سارق سابقه دار را شناسایی و به همراه 4 کیلو کابل برق و مخابرات سالم و سوخته شده، دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا تصریح کرد: سارقان دستگیر شده تاکنون به7 فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفي شدند.
سرهنگ عزیزی در خاتمه به نقش مشارکت شهروندان در برقراری امنیت اشاره نمود و بیان داشت: ضمن توجه به هشدارهای انتظامی در صورت برخورد با هرگونه مورد مشكوك موضوع را بلافاصله با شماره تماس110 به پليس اطلاع دهند.
------------------------------------------
خانواده و رسانه دو عامل اصلی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
پررنگ تر شدن نقش خانواده ها در زمينه حجاب یکی از مهم‌ترین و تأثیر گذارترین عامل شکل دهنده حجاب است. ...
این خانواده ها هستند که از کودکی باید و نبایدهایی را برای فرد ترسیم می‌کنند و به او یاد می‌دهند چگونه رفتار کند.
در واقع موضوع پوشش را می‌توان یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیر گذار روی پوشش زنان، خانواده، باور های خانوادگی و نحوه نهادینه کردن این باورها دانست.
در نتیجه عدم رعايت پوشش از سوي خانواده ها و ارتباط اعضاي خانواده با نامحرم بدون رعایت اصول اخلاقي مي تواند در هنجار شکنی و نادیده گرفتن ارزش‌های اسلامی از سوی فرزندان تاثیر زیادی داشته باشد.
پس خانواده نباید نقش خود را در بی‌حجابی فرزندان نادیده بگیرد و جامعه را مسئول آن بداند زيرا اين عامل مي تواند پاکی خانواده‌ها را خدشه دار كند و در نتیجه کانون خانواده‌ها را متزلزل ‌سازد.
بر اين اساس والدين به عنوان محور اصلي اين الگو بايد نظارت دقيقي بر نوع پوشش خود داشته باشند، در غير اين صورت با بي توجهي به نوع پوشش فرزندان و نظارت نكردن آنها بر نوع لباس پوشيدن آنها باعث به وجود آمدن انحرافاتي در جامعه مي شوند.
الگو پذيري در نوجوانان يك امر اجتناب ناپذير است و رسانه ها يكي از عوامل الگو پذیری است رسانه ها با برنامه هاي مختلفي كه براي تمام گروه هاي سني پخش مي كنند، مي توانند عامل مهمي در كاهش بدحجابي داشته باشند.
در صورتي كه بعضي از عوامل در برنامه ها از قبيل نظارت بر نوع پوشش بازيگران فيلم هاي سينمايي و پخش برنامه هاي مناسب براي تمام گروه هاي سني رعايت شود، شايد باعث بهتر شدن حجاب و يا كاهش بدحجابي در جامعه گردد.
یکی از روش های اقامه حجاب و عفاف در جامعه، پر رنگ كردن رسانه‌ها اعم از مجازی و حقیقی است چرا که رسانه ها با قابلیت های مختلفي كه براي افراد به وجود مي آوردند، مي توانند بصورت مداوم با تذکر هنرمندانه اهمیت و ضرورت عفت و حجاب را در بین مخاطبان خود ايجاد كنند.
رسانه، به دليل تاثيرگذاري كه بر مخاطبان خود دارد از اهميت خاصي برخوردار است زيرا تلویزیون به دلیل حجم بالای تماشاگران و راه یابی آسان به دورترین و محروم ترین مناطق و تنوع برنامه ها، بیشتر مورد تأکید خانواده ها، به خصوص زنان و دختران قرار می گیرد؛ زيرا پيام هاي كه از رسانه ها تصويري ارسال مي گردد.
بيشتر از رسانه هاي ديگر است و به جرأت مي توان گفت رسانه هاي تصويري مي توانند در نهادینه ساختن فرهنگ حجاب و یا تضعیف آن نقش انکار ناپذیری در جامعه داشته باشند.
بحث حجاب و عفاف جزو بحث های فرهنگی و مذهبی به شمار می رود كه به برنامه ريزي دقيق و حساب شده نياز دارد تمام نهادها و سازمان ها اعم از خصوصی و دولتی و شهروندان در فرهنگ سازی، نقش دارند و به همين منظور بدون برنامه ريزي نمي توان به نتيجه مطلوب رسيد.
تهیه و تنظیم: سرهنگ "سید جعفر ساداتی" معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار