مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از شناسایی ۸۰۰ گونه گیاهی در استان که به صورت زراعی، دیم و خود رو وجود دارند خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶ 05 March 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، منوچهر شایسته خراسان جنوبی با بیان اینکه بهترین درختان میوه برای کاشت در استان، به خصوص بیرجند عناب، زرشک و پسته است، گفت: سالانه از درختان میوه استان ۱۹۹ هزار و ۷۰۴ تن برداشت شده و زیره سبز به خراسان رضوی، آنغوزه به هندوستان، آویشن به تهران و اصفهان و سایر گیاهان دارویی به مشهد صادر می‌شود.

وی به معرفی مناسب‌ترین ارقام نهال میوه در استان و به خصوص بیرجند پرداخت و گفت: پسته (ارقام: بادامی، احمد آقایی، فندقی) زرشک و عناب ارقام محلی و بومی استان است.

شایسته اظهار کرد: با توجه به خشکسالی و کمبود بارندگی‌ها و تغییر الگویی کشت محصولات زراعی پر آب به سمت گیاهان دارویی کم آب با ارزش اقتصادی بیشتر توصیه و در حال پیگیری و انجام است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: جایگاه خراسان جنوبی در تولید دارو‌های گیاهی نسبت به سایر استان‌ها در صنایع فرآوری و تولید دارو‌های گیاهی در استان موجود نبوده و گیاهان دارویی به خارج استان جهت تهیه دارو‌های گیاهی ارسال می‌گردد.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ گونه گیاهی در استان شناسایی و به صورت زراعی، دیم و خود رو وجود دارند، گفت: در حوزه گیاهان دارویی مشکل اصلی خرده مالک بودن کشاوران و نبود باران از گیاهان دارویی جهت فروش محصول است.

برچسب ها: خراسان جنوبی‌
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار