اگر به فکر عقد قراردادهای تجاری هستید، ولی از شرایط قانونی آن اطلاع ندارید؛ باید به وکیل تجارت بین‌الملل ایرانی مراجعه کنید. تجارت در سطح بین‌المللی قوانین مربوط به خود را دارد که در صورت عدم رعایت آن‌ها، احتمال ایجاد دعاوی تجاری افزایش پیدا می‌کند. وکلای تجارت در زمان معاملات تجاری جهانی، راهنمای قانونی موکلان خود هستند.
کد خبر: ۱۱۵۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶ 22 March 2024

رمزگشایی از قراردادهای تجاری با وکیل تجارت بین‌الملل ایرانی

PersianLawyer.biz - اگر به فکر عقد قراردادهای تجاری هستید، ولی از شرایط قانونی آن اطلاع ندارید؛ باید به وکیل تجارت بین‌الملل ایرانی مراجعه کنید. تجارت در سطح بین‌المللی قوانین مربوط به خود را دارد که در صورت عدم رعایت آن‌ها، احتمال ایجاد دعاوی تجاری افزایش پیدا می‌کند. وکلای تجارت در زمان معاملات تجاری جهانی، راهنمای قانونی موکلان خود هستند.

این افراد وظیفه تشریح قوانین واردات و صادرات، حمل‌ونقل، امور مالی و انواع قراردادهای تجاری را برای موکل خود برعهده دارند. همچنین این وکلا در صورت ایجاد مشکلات تجاری باید با نهادهای ذیربط به‌ مذاکره بپردازند. در این مقاله وظایف این وکلا در تنظیم قراردادهای تجاری و رفع موانع تجاری را بررسی می‌کنیم.

وکیل تجارت بین‌الملل ایرانی به چه اموری رسیدگی می‌کند؟

در تجارت بین‌المللی ممکن است دعاوی متفاوتی رخ دهند که این دعاوی باید در مراجع قضایی کشور مورد نظر بررسی شوند. رسیدگی به پرونده‌های تجاری در سطح جهانی بر عهده وکیل تجارت بین‌الملل است. این وکلا در کشور مربوطه از پروانه وکالت برخوردار هستند و با تخصص خود به دعاوی تجارت بین‌المللی خاتمه می‌دهند. این افراد جز حقوق‌دانان در حوزه تجارت هستند و به امور زیر رسیدگی می‌کنند:

  • عقد قراردادهای بین‌المللی
  • حمل‌و‌نقل کالا به سایر کشورها
  • تجارت به‌صورت الکترونیکی
  • صادرات و واردات کالاها
  • رفع دعاوی در گمرک
  • بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در خارج از کشور

البته این اقدامات تنها برخی از اموری هستند که وکیل تجارت بین‌الملل ایرانی به آن‌ها رسیدگی می‌کند. تجارت بین‌المللی دنیای وسیعی دارد که در هر کشور قوانین متفاوتی در مورد آن به تصویب رسیده ‌است.

هدف از استخدام وکیل تجارت بین‌الملل چیست؟

نقش این وکلا در رفع مشکلات و ابهامات تجاری بسیار حائز اهمیت است. این افراد در زمینه حقوق بین‌الملل مدارک تحصیلی و تخصصی معتبر دارند و به‌عنوان مشاور حقوقی در بسیاری از شرکت‌ها به فعالیت مشغول هستند. وکلای تجارت بین‌الملل در زمینه تشخیص مشکلات قانونی موجود در قراردادهای بین‌المللی بسیار هوشمند عمل می‌کنند. زیرا هر گونه تجارت خارجی خلاف قانون، درگیری‌های قضایی را برای موکلان آن‌ها در پی‌خواهد داشت.

در واقع، حفظ منافع شرکت‌ها و اشخاص در معاملات جهانی مهمترین هدف وکیل تجارت بین‌الملل ایرانی محسوب می‌شود. این افراد تسلط کاملی به یک یا چند زبان‌ دارند و با علم به قوانین دادوستد بین‌المللی، در سریع‌ترین زمان به حل تعارضات و دعاوی در این زمینه می‌پردازند. در این‌صورت، تجار بدون نگرانی از دعاوی تجاری به پیشرفت کسب‌و‌کار تجاری خود فکر خواهند کرد.

وکیل تجارت بین‌الملل ایرانی در باز کردن گره‌های تجاری چه وظایفی دارد؟

وکلای تجارت بین‌الملل از جمله اشخاصی هستند که در تمامی مراحل تجارت بین‌المللی حضور دارند و به موکلان خود مشاوره می‌دهند. بدون وجود یک وکیل تجارت، مشکلات بسیاری پیش‌روی صاحبان کسب‌وکارهای تجاری قرار خواهد گرفت. بنابراین، وکلای تجارت جهانی موظف به انجام وظایف زیر هستند:

تهیه و تنظیم نسخه اولیه قرارداد تجاری

بدون شک عقد قرارداد اولین اقدامی است که موجب پیوند تجاری بین دو کشور در سطح جهانی می‌شود. قراردادهای تجاری انواع متفاوتی دارند که تنظیم مفاد آن‌ها برعهده وکلای تجارت بین‌الملل است.

این افراد از دانش حقوقی، تخصص و تجربه در این حوزه برخوردار هستند و تمامی قوانین مربوط به حقوق بین‌الملل را می‌دانند. بنابراین وکیل تجارت بین‌الملل ایرانی با نگارش جزئیات و شروط قراردادهای تجاری مانع از ایجاد ابهامات حقوقی می‌شوند.

ارائه راهنمایی و مشاوره حقوقی به موکلان

از دیگر وظایف یک وکیل تجاری، انجام مشاوره حقوقی با موکلان است. در این جلسات تمامی راه‌حل‌های قانونی برای گسترش تجارت بین‌المللی مورد بررسی قرار می‌گیرند. موکلان با دریافت راهنمایی‌های حقوقی از تعهدات خود در تجارت مطلع می‌شوند.

حل‌وفصل درگیری‌های حقوقی بین شرکا

بعد از عقد قرارداد، ممکن است درگیری‌ها و مشکلات حقوقی بین شرکا ایجاد شود. وکیل تجارت بین‌الملل ایرانی موظف است که با اختیارات قانونی خود به حل این مشکلات بپردازد.

هر گونه نزاع حقوقی در تجارت بین‌الملل، با دخالت وکیل به‌راحتی رفع خواهد شد. همچنین در صورت عدم نتیجه‌بخش بودن مذاکرات دوستانه، دفاع از موکلان در دادگاه‌های بین‌المللی نیز وظیفه یک وکیل تجارت جهانی است.

بیشتر بخوانید:

https://www.tabnak.ir/fa/news/1214751/نقش-وکیل-تجارت-بین%E2%80%8Cالملل-ایرانی-در-آمریکا

توجه داشته باشید که این مطلب راهنمایی عمومی برای انتخاب وکیل ایرانی است و نکات قانونی را پوشش نمی‌دهد.

 

 انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار