بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود...
کد خبر: ۲۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰ 27 April 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. 

رصد‌خانه «تابناک گیلان» جایی است که خبرهای پوششی و ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم‌توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.


اتمام مسابقات تنیس رومیز قهرمانی نونهالان
به گزارش تابناک گیلان ، در این دوره از رقابت ها ، 25 ورزشکار این رشته ورزشی از شهرهای مختلف استان گیلان برای راهیابی به لیگ دسته اول این مسابقات حضور داشتند .

ورزشکاران شرکت کننده در این دوره از رقابت ها ، در سالن اختصاصی تنیس روی میز شهید عضدی مجموعه ورزشی یادگار امام شهرستان رشت با هم به رقابت پرداختند .

در پایان این رقابت ها ، رضا زادراد از رشت با غلبه بر رقبای خود عنوان قهرمانی مسابقات تنیس روی میز لیگ دسته اول گیلان را به خود اختصاص داد .

نیما پارسیان از لاهیجان در مکان دوم قرار گرفت ، امیرمحمد امیدی از رشت سوم شد و ادریس جمشیدی از لاهیجان نیز در مکان چهارم این مسابقات قرار گرفت .

همچنین پویا نظری ، محمدحسین قنبرزاده و دانیال زمینی هر سه از شهرستان فومن و محمد حسینیان از رشت به ترتیب در مکان های پنجم تا هشتم رقابت های تنیس روی میز قهرمانی لیگ دسته اول نونهالان گیلان قرار گرفتند .

در پایان این مسابقات ، نفرات اول تا هشتم این دوره از رقابت ها ، به لیگ دسته اول تنیس روی میز نونهالان گیلان صعود کردند 


افتتاح تالار مطالعه الکترونیک شمال کشور
به گزارش تابناک گیلان ،حسین عباس نژاد کارسیدانی افزود: تالار مطالعه الکترونیکی شمال کشور با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور و همچنین شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: تالار مطالعه یادشده، دومین تالار مطالعه الکترونیکی کشور پس از استان فارس است که پژوهشگران از این طریق به گنجینه کتابخانه ملی متصل می شوند.

وی ادامه داد: پژوهشگران علاوه بر دستیابی به گنجینه کتابخانه ملی، به منابع هفت کتابخانه بزرگ کشور نیز دسترسی پیدا می کنند.

عباس نژاد افزود: توسعه توریسم فرهنگی سهم افتتاح این پروژه برای استان است بطوریکه پژوهشگران استان های شمالی، بجای حضور در پایتخت، می توانند از تالار مطالعه گیلان بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: پیش از این قرار بود تالار یادشده در 19 اردیبهشت ماه همزمان با سالروز اسناد ملی و میراث مکتوب به بهره برداری برسد، اما بدلیل اندکی وقفه در تجهیز، تلاش می شود تا این پروژه در 21 تیرماه سالروز افتتاح سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان افتتاح شود.


نبود امنیت شغلی مشکل جامعه کارگری گیلان
به گزارش تابناک گیلان ، خسرو ایلچی صبح امروز در جلسه ستاد هفته کار و کارگر گیلان اظهار کرد: یکی از مشکلات کارگری نبود امنیت شغلی در استان است.

وی به سوء استفاده بعضی از کارفرمایان با توجه به قراردادهای موجود اشاره کرد و افزود: برخی از کارفرمایان قرارداد سفیدامضأ و تسویه حساب قبل از اتمام کار از کارگران می‌گیرند.

ایلچی با بیان اینکه مشاغل سخت و زیان‌آور دومین مشکل کارگران در گیلان است، تصریح کرد: محاسبات سازمان تامین اجتماعی برای دریافت حق بیمه مشاغل مذکور تغییر کرده و بیش از دو برابر شده و کارگران دچار معضل شدند.

رئیس کانون شوراهای کارگری گیلان خواستار اصلاح قانون مشاغل سخت و زیان‌آور توسط نمایندگان مردم در مجلس شد و بیان کرد: نمایندگان مردم گیلان در مجلس همکاری بسیار خوبی با جامعه کارگری استان دارند.

وی بر تشکیل شورای اسلامی کارگری در شرکت‌های استان تاکید کرد و گفت: شوراهای کارگری بازوان کارآمدی برای مدیران شرکت‌ها محسوب می‌شوند و تلاش می‌کنند بحران‌های داخل شرکت‌ها را از بین ببرند.

ایلچی با اشاره به فعالیت 20 شورای اسلامی کارگری در شرکت‌های گیلان، خاطرنشان کرد: شوراهای مذکور همکاری خوبی با مدیران شرکت‌ها دارند.

رئیس کانون شوراهای کارگری گیلان بیمه کارگران ساختمانی را از جمله خواسته‌های جامعه کارگری استان عنوان کرد و یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی گیلان برای زیر پوشش قراردادن کارگران ساختمانی مقداری شتاب زده عمل کرد و افرادی که استحقاق دارند باید بیمه شوند.

وی خواستار حضور نمایندگان کارگران در کارگروه کارگری گیلان شد و اظهار کرد: نمایندگان کارگران شناخت بهتری نسبت به مشکل جامعه کارگری استان دارند.

*صیانت از صندوق سازمان تامین اجتماعی دغدغه کارگران است

دبیر خانه کارگر گیلان نیز در جلسه مذکور یکی از دغدغه‌های کارگران را صیانت از صندوق سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: سال 88 همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در تمام سطوح اتفاق افتاد اما در بخش کارگری انجام نشده است.

حسن ایزدی با اشاره به طلب 90 هزار میلیارد تومانی صندوق سازمان تامین اجتماعی از دولت، بیان کرد: پرداخت بدهی دولت به صندوق مذکور در ارتقای رفاه مستمری‌بگیران تاثیرگذار است.


بازرگانان سوئیس پس از 20 سال در تهران
بازرگانان سوئيس كه در 20 سال گذشته سفري به ايران نداشته‌اند؛ قرار است اين هفته براي ايجاد روابط تجاري به ايران بيايند.

به گزارش خبرنگار تابناک گیلان، از ابتداي سال و به دنبال تفاهم صورت گرفته در لوزان، چندين هيات تجاري براي مذاكره و برقراري روابط مجدد به ايران آمده اند. كشورهايي كه حتي سال‌ها از تبادلات آنها با ايران مي‌گذرد. بازرگانان سوئيس نيز كه در 20 سال گذشته سفري به ايران نداشته‌اند قرار است اين هفته براي ايجاد روابط تجاري به ايران بيايند.
حسن سليمي رئيس اتاق مشترك ايران و سوئيس ضمن آنكه به روابط اندك تجاري دو كشور اشاره مي‌كند، توضيح مي‌دهد كه قرار است روابط تجاري دو كشور در سه بخش افزايش يابد. بخش پتروشيمي، قطعات خودرو و دارو عمده‌ترين محورهاي همكاري دو كشور هستند.

وی با بيان اينكه سوئيس يكي از كشورهاي صاحب نام در زمينه توليد دارو است، خاطرنشان مي‌كند: برنامه‌ريزي شده است هيات سوئيسي از شركت‌هاي دارويي ايران نيز بازديد داشته باشند و در صورت رسيدن به توافق سرمايه‌گذاري خود در اين بخش را آغاز كنند.

به گفته سليمي؛ براي صادرات به سوئيس هم مي‌توانيم در بخش پتروشيمي فعاليت داشته باشيم، چراكه سوئيسي‌ها براي خريد محصولات پتروشيمي ايران تمايل زيادي نشان داده‌اند، همچنين از ديگر زمينه‌هاي همكاري بين دو كشور تامين قطعات خودرو است كه مي‌توان براي واردات اين كالاها برنامه‌ريزي كرد.

در حال حاضر سطح روابط ايران و سوئيس به 6 ميليارد دلار محدود مي‌شود كه اين ارقام در سال‌هاي گذشته و به دنبال تشديد تحريم‌ها كاهش بيشتري نيز داشته است اما با تفاهم حاصل شده در لوزان انتظار مي‌رود اين روابط افزايش قابل ملاحظه‌اي داشته باشد. 

سليمي در ادامه به اين نكته اشاره مي‌كند كه همواره تراز تجاري ايران با سوئيس منفي بوده و بيش از آنكه كالا به اين كشور صادر كنيم، خريدار كالاهاي سوئيسي بوده‌ايم ولي در جلسات پيش‌رو انتظار داريم براي افزايش صادرات و مثبت كردن تراز تجاري مذاكرات سازنده‌اي انجام شود.


عملکرد و وضعیت پلیس در ایران
صادق زیباکلام در سرمقاله شرق با عنوان «قانون‌مداری پلیس» نوشت:

اظهارنظر آقای رئیس‌جمهور در همایش فرماندهان نیروی انتظامی درباره وظایف این نیرو، تفسیر‌ها و تأویل‌های مختلفی را در پی داشته است. در سال‌های گذشته در پاره‌ای موارد، بیشتر روی وظیفه اعتقادی پلیس تأکید می‌شده و البته برخی فرماندهان و مسئولان این نیرو هم در ١٥ سال گذشته تلاش کردند با ایجاد پلیس‌های تخصصی، گسترش آموزش‌های مبتنی بر علم در دانشکده پلیس و استفاده از ابزارهای نظارت همگانی، «پلیس شهروندمحور» و «قانون‌مدار» را ترویج کنند. 

بااین‌حال سخنان روز شنبه عالی‌ترین مقام اجرائی کشور میان فرماندهان نیروی انتظامی، وظیفه و تکلیف اجتماعی پلیس را مورد تأکید قرار داد که ابتدا و به‌ذات، حفظ و حراست از قانون و برقراری امنیت است. برخی رسانه‌ها و افراد دراین‌باره سؤال کرده‌اند که آیا پلیس صرفا باید برای حفظ و حراست از قانون تلاش کند –آن‌گونه که آقای روحانی می‌گویند- یا آنکه پلیس در ذات خود سمبل اجرای مسائل دینی نیز هست؟ 

به این پرسش از دو منظر می‌توان نگریست؛ منظر نخست جایگاه و نقش پلیس در جوامع دیگر است و منظر دوم، وضعیت این نیرو در کشور خودمان، در سه دهه گذشته با توجه به تأکیدی است که روی مسائل اجتماعی می‌شود. این شرایط در ایران هم با شدت و ضعف، وجود دارد؛ یعنی صرف‌نظر از اینکه ما درباره وظیفه پلیس و رعایت قانون دیدگاه‌های متفاوتی داشته باشیم، در عمل وضعیت پلیس در ایران با سایر کشورها مقایسه‌پذیر است. مشخص است عملکرد و وضعیت پلیس در ایران با عملکرد آن در بسیاری از کشورهای دیگر، که مشابه ایران هستند، خیلی تفاوتی ندارد. رفتار پلیس در جامعه ما با سایر جوامع هم‌طراز خودمان، اشتراکات بسیاری و البته با برخی جوامع توسعه‌یافته از نظر شیوه‌ها و روش‌ها، تفاوت‌هایی دارد. 

مراد نگارنده آن است که صرف‌نظر از آنکه مسئولان کدام رویکرد و نگاه را در مورد پلیس برگزینند، در عالم واقعیت این مؤلفه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هستند که نقش و جایگاه پلیس را در میان شهروندان رقم می‌زنند. بالاخره هم در خود پلیس، نظرسنجی‌هایی دراین‌باره صورت می‌گیرد و هم می‌توان با محوریت مؤسسات علمی و جامعه‌شناسی، پرسش‌نامه‌ای طراحی کرد و در سطح کشور به جامعه آماری هدف ارائه داد تا مشخص شود اساسا بعد از گذشت بیش از سه دهه از انقلاب، مردم چه تصور و نگاهی به پلیس در ایران دارند و به میزان عمل پلیس وظایفی که قانون مشخص کرده، نوع برخورد، حضور به‌موقع در صحنه، میزان ایجاد حس امنیت به‌جای ترس در مردم و مسائلی ازاین‌دست، را به بحث و بررسی نهاد که حتما به سود رشد و توسعه این نیروی مهم در کشور خواهد بود. 

به نظر می‌رسد آنچه درباره رفتار پلیس برای شهروندان، اعم از مردم خودمان و البته مردم کشورهای دیگر، تأثیر‌گذار بوده است رفتارهای قانون‌مدارانه نظیر احترام به حقوق مردم، محافظت از آنان در برابر خلافکاران و برهم‌زنندگان آرامش و نظم جامعه و رسیدگی به‌موقع به نیازهای مردم است و در این صورت باید گفت نمره پلیس ما متوسط است و البته روندی روبه‌رشد داشته است. به بیان ساده‌تر انتظار رفتارهای دوستانه‌تر و صمیمانه‌تر در عین اقتدار و قانون‌مداری از پلیس نزد مردم، جایگاه بالاتری دارند تا انتظار راهنمایی‌های اخلاقی از این نیرو، به‌هرحال برای ترویج اصول و ارزش‌های اخلاقی و دینی، نهادهای رسمی و اجتماعی دیگری در کشور وجود دارند که می‌توانند به اشکال مختلف و با شیوه‌های غیرمستقیم، آموزش‌های لازم را ارائه کنند. 


دهیاران جانبداری کاندیدای خاصی را نکنند
به گزارش تابناک گیلان ، محمود قاسم‌نژاد صبح امروز در جمع دهیاران بخش مرکزی و بخش شاندرمن این شهرستان با اشاره به فعالیت و وظایف دهیاران اظهار کرد: مدیریت پسماند و زباله روستایی یکی از وظایف خطیر دهیاران است.

وی با بیان اینکه دهیاری‌ها باید نگرش روستاییان به مقوله زباله را تغییر دهند، افزود: دهیاران با استفاده از زباله تر به عنوان کود کشاورزی از میزان تولید زباله در روستاها بکاهند.

فرماندار ماسال میزان اختصاص اعتبار برای دهیاری‌های ماسال در سال گذشته را همراه با جهش عنوان کرد و گفت: شن‌ریزی، آسفالت، بهسازی راه‌های روستایی و احداث چندین پل روستایی از جمله پروژه‌های روستایی شهرستان بود که با استفاده از ظرفیت اداره‌ها و پیشرفت در عملیات عمران روستایی اعتبار بیشتری اختصاص یافت.

وی تخریب اراضی کشاورزی را یکی دیگر از تهدیدهای موجود در محیط روستا دانست و ادامه داد: دهیاران باید موجبات حفظ اراضی کشاورزی و ارتقای تولیدات کشاورزی در سطح روستاها را فراهم کنند.

قاسم‌نژاد با اشاره به کمبود منابع آبی تصریح کرد: کشاورزان باید ضمن شخم به موقع شالیزارها از بارش‌های فصلی حداکثر استفاده لازم را ببرند.

وی برنامه‌ریزی دقیق و مناسب در سطح روستاها را بسیار مهم و حیاتی ارزیابی کرد و یادآور شد: باید با مطالعه دقیق مشکلات اولویت‌های اصلی هر روستا مشخص شود تا از هزینه‌کرد اعتبارات محدود در مسایل غیرضروری جلوگیری به عمل آید.

فرماندار ماسال با بیان اینکه سال گذشته 10 کیلومتر از راه‌ ماسال به گیلوان آسفالت شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان تیر ماه امسال 10 کیلومتر دیگر از راه‌های روستایی ماسال انجام شود.

وی با اشاره به اینکه از 27 روستای بدون گاز تعداد 17 روستای بخش شاندرمن در مرحله مناقصه و تعیین پیمانکار قرار دارد، تصریح کرد: گازرسانی به روستاهای فاقد گاز از جمله مطالبات مهم مردم شهرستان است.

به گفته قاسم‌نژاد، 10 روستای بخش مرکزی نیز با توجه به برنامه زمانبندی شرکت گاز در برنامه مناقصه قرار دارند که این روستاها باید در سال‌های 94 و 95 از نعمت گاز برخوردار شوند.

وی دهیاران را مدیران روستاها خواند و با اشاره به نقش مهم آنها در انتخابات آینده مجلس، متذکر شد: دهیاران باید ضمن پرهیز از جانبداری به نفع کاندیدای خاص زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.


تعرفه‌های پزشکی 94 اعلام شد
معاون درمان وزیر بهداشت از اعلام تعرفه‌های درمان 94 خبر داد.

به گزارش تابناک گیلان ،دکتر محمد آقاجانی گفت: بر اساس مصوبه هیئت محترم وزیران نرخ ویزیت پزشکان اعم از پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص در بخش دولتی و خصوص در سالجاری 15 درصد افزایش یافت.

وی گفت: بر این اساس نرخ ویزیت در بخش دولتی برای پزشکان عمومی 92000 ریال، متخصصین 115000 ریال و فوق تخصص‌ها 138000 ریال و در بخش خصوصی برای پزشکان عمومی 190000 ریال، متخصصین 300000 ریال و پزشکان فوق تخصص 380000 ریال می‌باشد.

به گفته آقاجانی، بر اساس این مصوبه تعرفه نرخ اقامت در بیمارستان‌های دولتی ( هتلینگ ) 20 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین گفت: در قالب مصوبه جدید هیئت محترم دولت، میانگین رشد کل تعرفه خدمات پزشکی تنها 9درصد خواهد بود. این در حالیست که هموطنان واجد بیمه پایه سلامت در هنگام بستری تنها شش درصد از مبلغ صورت حساب تنظیمی را بر اساس تعرفه و قیمت مصوب پرداخت می‌نمایند. از سوی دیگر روستائیان، عشایر و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر (دارای دفترچه بیمه روستایی) و سایر افرادی که از طریق نظام ارجاع به بیمارستانهای مشمول برنامه مراجعه می‌کنند، 3 درصد از هزینه خدمات را پرداخت می‌کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: با توجه به بازنگری کتاب ارزش‌های نسبی خدمات سلامت (ویرایش اول) در سال 1393 و اجرای ویرایش دوم این کتاب و اصلاح این ارزش‌ها از اول فروردین ماه 94، رقم ریالی ضریب حق الزحمه خدمات پزشکی در سال 94 در بخش دولتی و خصوصی تغییری پیدا نخواهد کرد.

آقاجانی گفت: همچنین نرخ خدمات پاراکلینیک در بخش دولتی تغییری پیدا نخواهد کرد . 


کتابخانه‌های جدید گویا در گیلان ایجاد شود
به گزارش تابناک گیلان ، سیده حمیرا ذکی‌پور عصر امروز در جلسه کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به اینکه ارتقای سرانه مطالعه نیازمند فرهنگ‌سازی است اظهار کرد: فرهنگ‌سازی کتابخوانی باید از آموزش و پرورش آغاز شود.

وی کتابخانه‌ها را نیازمند وجود کتابخوان عنوان کرد و افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی باید از مقطع پیش‌دبستانی و ابتدایی آغاز شود.

ذکی‌پور از اهدای 70 هزار و 342 جلد کتاب از فروردین تا آبان ماه سال 93 به کتابخانه مدارس گیلان خبر داد و بیان کرد: کتابخانه‌های کلاسی در مقطع ابتدایی مدارس گیلان دایر است.

معاون فرهنگی رئیس آموزش و پرورش گیلان 9 هزار و 450 کلاس درس مدارس را دارای کتابخانه دانست و تصریح کرد: 4 هزار و 998 کلاس در مدارس استان از داشتن کتابخانه بی‌بهره هستند.

*مشکل شهرداری‌های گیلان در پرداخت حقوق کارکنان

رئیس شوراهای اسلامی گیلان به مشکل پرداخت حقوق کارکنان شهرداری‌های استان اشاره کرد و گفت: تمام درآمد شهرداری‌ها صرف هزینه می‌شود.

حسینعلی خدایگانی با بیان اینکه وصول عوارض نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از شهرداری‌ها نیازمند برگزاری جلسه‌های مشترک است، خاطرنشان کرد: رکود در شهرداری‌های گیلان حاکم شده و با مشکل مالی مواجه هستند.

*کتابخانه تخصصی ورزشی گیلان تاسیس شود

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در جلسه کتابخانه‌های عمومی استان با تاکید بر مشارکت ایجاد کتابخانه در مکان‌های ورزشی اظهار کرد: ایجاد کتابخانه در مکان‌های ورزشی با استقبال خانواده‌ها مواجه می‌شود.

مسعود رهنما با تاکید براینکه نیاز است کتابخانه تخصصی ورزشی در گیلان تاسیس شود، بیان کرد: آمادگی در اختیار گذاشتن زمین برای احداث کتابخانه تخصصی در استان را داریم.

*کتابخانه‌های جدید گویا در گیلان ایجاد شود

معاون توانبخشی مدیرکل بهزیستی گیلان نیز در جلسه مذکور به فعالیت کتابخانه گویا در مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) رشت اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی کتابخانه گویا باید در احداث کتابخانه‌های جدید لحاظ شود.

رحیم تکاملی خواستار مناسب‌سازی کتابخانه‌های عمومی گیلان برای استفاده سالمندان شد و تصریح کرد: مناسب‌سازی کتابخانه‌ها برای استفاده معلولان حائز اهمیت است.


کشف چوب قاچاق کم‌یاب در ماسال
به گزارش تابناک گیلان ، وحید اصلانی ظهر امروز در جلسه انتظامی گیلان با اشاره به گزارش‌های مردمی مبنی بر قاچاق چوب در بخش شاندرمن اظهار کرد: ماموران انتظامی ماسال موضوع مذکور را پیگیری کردند.

وی از شناسایی و دستگیری متهم قاچاق چوب توسط ماموران انتظامی ماسال خبر داد و افزود: 150 اصله چوب قاچاق و کم‌یاب از متهم کشف و ضبط شده است.

اصلانی با بیان اینکه چوب کشف شده تحویل اداره منابع طبیعی ماسال شده است، تصریح کرد: شهروندان به منظور حفظ ثروت ملی و بیت‌المال در صورت مشاهده هر گونه قاچاق چوب موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.

*دستگیری عامل برداشت اینترنتی غیرمجاز در گیلان

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرمانده انتظامی گیلان نیز در جلسه مذکور به ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب لنگرود مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب شخصی به صورت اینترنتی اظهار کرد: پلیس با تحقیقات از مال‌باخته عامل برداشت غیرمجاز اینترنتی را شناسایی کرد.

ایرج محمدخانی عامل برداشت غیرمجاز اینترنتی را ساکن شهرستان آمل در استان مازندران عنوان کرد و افزود: کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی متهم را در شهرستان مذکور دستگیر کردند.

وی با اشاره به مستندات کشف شده از متهم، بیان کرد: متهم با سوءاستفاده از غفلت صاحب کارت بانکی و به‌دست آوردن رمز اینترنتی مبلغ 32 میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب اینترنتی شاکی برداشت کرد و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شده است.


جشنواره مهارت‌های ورزشی دانش آموزان گیلانی
به گزارش تابناک گیلان ، علی فرهنگ با اشاره به برنامه‌های پیش روی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت در سال جدید، اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی به مناسبت هفته سلامت در سطح مدارس استان انجام شد.

وی از برگزاری جشنواره مهارت‌های ورزشی دانش آموزان گیلانی خبر داد و افزود: این جشنواره برای نخستین‌ بار در استان و در نیمه دوم اردیبهشت‌ ماه برگزار می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت: این جشنواره به منظور شناخت استعدادهای ورزشی  و هنرهای فردی دانش آموزان مانند مهارت کار با توپ، بدون توپ و یا استفاده از وسایل ورزشی دیگر انجام می‌شود.

فرهنگ با بیان اینکه با برگزاری این جشنواره استعدادهای پنهان ورزشی استان شناسایی می‌شود، تصریح کرد: پس از آن بر روی دانش آموزان به صورت تخصصی کار می‌شود تا مهارت بیشتری کسب کنند و استعداد خود را در راه صحیحی پرورش دهند.

وی درباره کانون‌های ورزشی درون مدرسه‌ای، خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ دستورالعمل این کانون‌ها فعالیت‌های درون مدرسه‌ای گسترش می‌یابد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گیلان افزود: در این طرح از فضای مدرسه برای انجام امور تخصصی شامل فعالیت‌های بدنی و ورزشی و اصلاح ساختار قامتی دانش آموزان استفاده می‌شود.


کارآفرینان خوب مورد حمایت ما هستند
به گزارش تابناک گیلان ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان، محمدعلی نجفی ‌در جمع اعضای ستاد برگزاری هفته کارگر با اشاره به ظرفیت خوب حضور کارفرمایان و سرمایه‌گذاران در گیلان، اظهار داشت: در سفر رئیس‌جمهور به گیلان مصوب شد سه هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف تولیدی استان پمپاژ می‌شود.

وی با بیان اینکه باید زمینه لازم برای ایجاد رغبت در سرمایه‌گذار را ایجاد کرد، افزود: در بخش اقتصادی تا زمانی که بستر لازم برای موفقیت و امنیت کافی برای سرمایه‌گذار و کارآفرین ایجاد نکنیم نمی‌توان از او انتظار رسیدگی به قشر کارگر را داشت.

استاندار گیلان گفت:رونق اقتصادی کشور در کنار تلاش کارگران حاصل می‌شود و زمانی حقوق کارگران به خوبی رعایت می‌شود که از کارفرمایان خوب استان حمایت کنیم.

نجفی با تأکید بر شکل‌گیری توسعه پایدار در حوزه کارگری خاطرنشان کرد: تثبیت حقوق کارگران در حوزه‌های مختلف شغلی را باید در تثبیت نظام اقتصادی جامعه مشاهده کرد.

وی با اشاره به اینکه مشکل اشتغال آسیب‌های مختلف اجتماعی را  در پی دارد، افزود: زمانی که مشکلات اقتصادی و مشکلات کارگری افزایش یابد آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد نیز به صورت بارز در جامعه متبلور می‌شود.

استاندار گیلان بر ضرورت رسیدگی به مشکلات کارگران تأکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم مشکلات کارگری منجر به ایجاد بحران در زندگی این قشر زحمتکش شود و با تدابیری که از سوی کارفرمایان و مدیران استان اتخاذ می‌شود باید از حقوق آنان صیانت کرد.

نجفی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص خرید کالاهای داخلی گفت: خرید اقلام ایرانی گام موثری در حمایت از حقوق کارگران و توسعه فضای کسب و کار در جامعه است.
وی با گلایه از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در بخش سرمایه‌گذاری در گیلان خاطرنشان کرد: واحدهای اقتصادی تحت پوشش این سازمان در استان که سرمایه‌های متعلق به قشر کارگری جامعه است غالبا وضعیت مناسبی ندارند و  انتظار داریم تا این وضعیت بهبود یابد و سازمان تامین اجتماعی سرمایه‌گذاری‌هایش را افزایش یابد.

استاندار گیلان بر ضرورت پیگیری در رفع موانع تولید کارخانه‌های استان تأکید کرد و افزود: در سال جدید یکی از اولویت‌های اساسی رونق بخشی در نظام اقتصادی استان است.

نجفی با اشاره به سفر ریاست جمهور به گیلان در خصوص رفع موانع تسهیلات بانکی گفت: در حوزه تسهیلات شبکه بانکی در سال جدید دو تا سه هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف تولیدی پمپاژ می‌شود.

وی بیان اینکه دولت پیگیر ثبات در نظام اقتصادی در جامعه است،افزود: به منظور حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان دولت گام‌های موثری در حوزه تثبیت نظام بازار و پولی برداشته است.

استاندار گیلان با اشاره به آمار یکی از بانک‌ها در خصوص بدهی حدود 500 میلیارد تومانی در چهار فقره تسهیلات با کارمزد کم  در سال‌های گذشته با فشار آوردن بر مدیران این بانک اتفاق افتاد، تصریح کرد: دیگر به هیچ وجه چنین سهل‌انگاری‌هایی نباید در استان رخ دهد.

نجفی با اشاره به اینکه متاسفانه در گذشته به افرادی که لایق نبودند وام‌های کلان داده شده، خاطرنشان کرد: 1670 میلیارد تومان میزان معوقه بانک‌هاست که درصد ناچیزی از آن مربوط به مردم است و عده‌ای محدود هستند که این مبالغ هنگفت را به بانک‌ها بدهکارند.

در ادامه محمود ایزددوست مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی با قدردانی از حمایت‌های استاندار گفت: وفاق،همدلی و هماهنگی در بین تمامی مدیران علی الخصوص حوزه کارگری می‌تواند زمینه ساز رفع بسیاری از موانع و مشکلات این قشر زحمتکش باشد.

در ادامه این نشست که هریک از نمایندگان تشکل‌های کارگری به بیان مطالب مرتبط با مسائل کارگری پرداختند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار