آغاز نوسازی ناوگان مسافری راه آهن ،
معاون ناوگان راه آهن گفت: تا پایان سال 95، سه هزار دستگاه واگن جدید به شبکه ریلی ایران افزوده می شود و پارسال تمام واگن های مسافری که بیش از 55 سال از زمان ساخت آنها می گذشت و امسال نیز واگن هایی با زمان ساخت بیش از 45 سال از چرخه استفاده خارج می شود.
کد خبر: ۳۵۵۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷ 04 January 2017
 « بابک احمدی ناقدی» افزود: قرارداد خرید 50 دستگاه لکوموتیو زیمنس منعقد شده است.
وی اضافه کرد: پروژه برقی کردن مسیر تهران – مشهد مراحل نهایی خود را طی می کند که 70 دستگاه لکوموتیو برقی برای این مسیر در نظرگرفته شد و مسیر گرمسار – اینچه برون نیز برقی می شود که برای این مسیر نیز 40 دستگاه لکوموتیو برقی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه توسعه ریلی یکی از چهار اولویت کلان کشور است بیان کرد: در مسیر توسعه به سراغ مناطقی خواهیم رفت که ظرفیت بالایی دارند و در برنامه ششم توسعه نیز مصوب شده است که مالیات بر ارزش افزوده در چرخه ریلی صفر شود.
وی افزود: در سال های گذشته جلب توجه ویژه حاکمیت به راه آهن انجام شد و به زودی شاهد اتفاق های خوبی در این حوزه خواهیم بود.
معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: برنامه توسعه ای برای راه آهن کشور ترسیم شد که طبق این برنامه باید تا سال 1402 شمسی، تن کیلومتر سال 94 از 24.5 میلیارد تن به 96 میلیارد تن کیلومتر برسد و در خصوص حمل مسافر نیز به جز مسافران حومه ای باید به مرز جابجایی 45 میلیون نفر در سال برسیم.
وی افزایش واگن های باری از 23 هزار به 50 هزار و واگن های مسافری از دو هزار و 200 به چهار هزار واگن از جمله خرید 220 واگن سریع السیر و ورود 600 دستگاه واگن حمل و نقل حومه ای خودکشش به شبکه ریلی را از جمله برنامه های راه آهن بیان کرد.
وی در بازدید از راه آهن شرق به مرکزیت طبس با بیان اینکه این منطقه را توانمند تر از تصور دیده ام، گفت: راه آهن شرق علی رغم قدمت کم یکی از با ظرفیت ترین مناطق راه آهن است که بسیاری از شاخص ها از دیگر نواحی پیشی گرفته است و در خصوص بهبود حمل و نقل رتبه اول دارد.
وی با بیان اینکه به طور ویژه معضل و مشکل راه آهن شرق در مرکز پیگیری خواهد شد از اختصاص جرثقیل ریلی سنگین در دست خرید به این اداره کل خبر داد.
همچنین مدیرکل راه آهن شرق با بیان اینکه این اداره کل در حوزه بزرگترین منطقه ریلی کشور قرار دارد، گفت: این منطقه بیشترین تعداد معادن را میان مناطق راه آهن دارد، در صورت اتصال ریلی این معادن ظرفیت حمل محصول با شبکه راه آهن فعلی مهیا نیست و نیاز به توسعه و احداث خط است.
محمد ابراهیم اقبالی افزود: در حال حاضر در منطقه سنگان با افزایش تقاضای حمل ریلی مواد معدنی ظرفیت حمل این محصول با راه آهن به نقطه اشباع رسید به نحوی که هم اکنون در این منطقه شاهد رسوب بار هستیم.
وی ادامه داد: بدین منظور پروژه های مختلفی نظیر دوخطه کردن محور تربت – بافق، توسعه ایستگاه سنگان و احداث واریانت سالار – شادمهر به عنوان اولین گام از توسعه در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: 107 کیلومتر این محور ماسه گیر است که باعث کاهش ایمنی سیر قطارها از جمله خوردگی ادوات ریلی و از بین رفتن علائم الکتریکی و بروز مشکلات دیگر می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار