مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ ای:
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ ای خراسان جنوبی گفت: در 9 ماهه گذشته 985 نفر از زندانیان استان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.
کد خبر: ۳۶۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ 22 January 2017
حسین خوش آیند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد 816 نفر مرد و مابقی زن بودند که آموزش های مهارتی را در 47 دوره فرا گرفتند.
وی گفت: زندانی ها از ظرفیت و استعدادهای زیادی برخوردارند که می توان از طریق حرفه آموزی زمینه توانمندسازی و بازگشت به جامعه را برای آنها فراهم کرد.
وی بیان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای با هدف اشتغالزایی متناسب با نیازهای بازار کار در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در جامعه، توجه به توانایی های ذاتی و افزایش اعتماد به نفس برای این قشر از جامعه اجرا می شود.
 خوش آیند با بیان اینکه اشتغال و حرفه آموزی در بین زندانی ها سبب تربیت نیروی متخصص می شود، اظهار کرد: همچنین این امر مهم سبب می شود دغدغه این افراد برای یافتن شغل بعد از آزادی از زندان کم شود.
وی بر لزوم ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به زندانی ها، تاکید کرد و افزود: این امر باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد چراکه در صورت بی توجهی به این مهم، همچنان شاهد تکرار جرم در بین افراد بیکار مستعد بزهکار خواهیم بود.

** فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای مهمترین عامل در پیشگیری از وقوع جرم
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان یادآور شد: این اداره کل در راستای انجام رسالت سازمانی خود با برنامه‌ ریزی و رویکرد جدید، تمام تلاش خود را برای ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و فراهم کردن زمینه اشتغال و توانمندسازی زندانیان به کار می گیرد.
خوش آیند، فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای توسط زندانیان را مهمترین عامل در پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: داشتن مهارت در فرد زندانی ضمن ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال، منجر به تقویت شخصیت و توجه به استعدادها و توانایی های درونی و فردی وی می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار