رئیس سازمان صنعت ، معدت و تجارت استان از برگزاری مرحله مقدماتی یازدهمین المپیاد علمی فرش دستباف ایران در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: برگزیده گان مرحله مقدماتی این المپیاد به مرحله کشوری که در شیراز برگزار می شود راه می یابند.
کد خبر: ۳۶۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 22 January 2017
داود شهرکی در حاشیه برگزاری مرحله مقدماتی المپیاد علمی فرش ایران که در هنرستان کوثر بیرجند برگزار شد، اظهار کرد:هدف از برگزاری ایجاد انگیزه به منظور تحصیل علوم و کسب مهارتهای علمی دانش آموزان و دانشجویان فرش استان، ارزیابی توان علمی در 2 سطح دانش‌آموزی و دانشجویی استان، شناسایی دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد و نمونه در سطح استان، آشنایی بیشتر مردم استان با فرش دستباف این خطه و رشته‎‎های مختلف و مرتبط با فرش و همچنین ترویج فرهنگ فرش‌بافی به عنوان یک فعالیت هنری و سرگرمی برای جوانان بوده است.
وی تصریح کرد: مرحله مقدماتی یازدهمین المپیاد فرش توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در 2 سطح دانش‌آموزی با همکاری هنرستان‎های کار و دانش آموزش و پرورش وسطح دانشجوئی با همکاری مراکز آموزش عالی استان  برگزار می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در سطح دانش‌آموزی در هر مرحله از المپیاد دانش‎آموزان شرکت‌کننده در سه رشته طرح و رنگ، بافت و رنگرزی با یکدیگر رقابت می‌کنند، افزود: همچنین در سطح دانشجویی شرکت‌کنندگان در چهار رشته طرح و رنگ، بافت، رنگرزی و مرمت با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
شهرکی  گفت:به منظور ایجاد رقابت سالم و یکسان سازی شرایط حضور متقاضی در مسابقات المپیاد، درسطح دانش آموزی فقط دانش آموزان پایه سوم کاردانش رشته فرش و در سطح دانشجویی در مقطع کارشناسی فقط دانشجویان سالهای سوم و چهارم و در مقطع کاردانی فقط دانشجویان سال دوم رشته فرش دستباف دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می توانند شرکت نمایند.
به گفته وی کسانی که بالاترین امتیاز لازم را در مرحله مقدماتی المپیاد کسب نمایند و بعنوان منتخبین استان از سوی سازمان صنعت ، معدن و تجارت به مرحله نهایی معرفی می شوند و علاوه بر نفرات اول، یک نفر هم از هر رشته بعنوان ذخیره جهت حضور در مرحله نهایی معرفی می شوند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: در المپیاد امسال تعداد 20 نفر از دانش آموزان منتخب هنرستانهای کاردانش دارای رشته فرش استان با هم رقابت می کنند که تعداد7 نفر به مرحله کشوری راه می یابند. در بخش دانشجویی نیز از مجموع 67 دانشجوی رشته فرش مراکز آموزش عالی استان تعداد 8 نفر به مرحله کشوری معرفی خواهند شد.
شهرکی با بیان اینکه مرحلیه کشور این المپیاد از سوم تا پنجم اسفند در شیراز برگزار خواهد شد، اظهار کرد: پس از پایان مرحله نهایی المپیاد  و اعلام نتایج و مشخص شدن نفرات برتر با اهداء جوائزی اهدا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار