مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی خبر داد:
مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای پذیرش خواهران برای ورود به مدارس علمیه محدودیتی نیست، گفت: اما ظرفیت پذیرش برادران ۴۱۰ نفر برای استان پیش بینی شده است.
کد خبر: ۳۷۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 09 February 2017
حجت‌الاسلام محسن مشرفی امروز (21 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: ثبت نام علاقمندان آزمون ورود به حوزه علمیه خراسان در سال تحصیلی 97-96 از 15 بهمن ماه آغاز شده است و تا 15 فرودین 96 ادامه دارد.
وی با بیان اینکه حوزه های علمیه خراسان جنوبی، رضوی و شمالی تحت برنامه شورای عالی حوزه علمیه خراسان هستند، افزود: سایر حوزه های علمیه کشور تحت برنامه شورای عالی حوزه علمیه قم قرار دارند.
مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ثبت نام در حوزه علمیه خراسان به صورت رایگان است، گفت: داوطلبان استان خراسان جنوبی که مایل هستند در مدارس علمیه استان تحصیل کنند در زمان ثبت نام باید به این مهم توجه کنند که وارد سایت حوزه علمیه خراسان شوند و یا از طریق حضوری برای ثبت نام به مدارس علمیه سطح استان مراجعه کنند.
حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه از 21 تا 25 فروردین‌ماه سال آینده زمینه ویرایش اطلاعات متقاضیان فراهم است، ادامه داد: همچنین از ششم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال آینده کارت ورود به آزمون متمرکز کتبی برای متقاضیانی ثبت نامی توزیع خواهد شد.
وی زمان برگزاری آزمون متمرکز کتبی برای متقاضیانی پذیرش در مدارس حوزه علمیه خراسان را 15 اردیبهشت‌ماه سال 96 دانست و بیان داشت: نتیجه این آزمون 8 اردیبهشت‌ماه سال آینده اعلام می‌شود و محل آزمون  کتبی در خراسان جنوبی در شهرستان فردوس، بیرجند و قائن پیش بینی شده است.
حجت الاسلام مشرفی با اشاره به تراکم جمعیتی در مرکز استان خراسان جنوبی و کمبود فضای آموزشی و زیاد بودن متقاضیان توصیه کرد: دواطلبان ورود به حوزه علمیه استان اولویت نخست خود را نزدیک ترین مدرسه علمیه به محل سکونتشان انتخاب کنند تا در مراحل پذیرش دچار مشکل نشوند و درصد احتمال پذیرش آنان افزایش یابد
.وی خاطر نشان کرد: همچنین محل آزمون در نتیجه پذیرفته شدگان تاثیری ندارد بنابراین توصیه می‌شود داوطلبان نزدیک ترین شهرستان به محل سکونت خود را نیز برای آزمون انتخاب کنند.
مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی یادآور شد: پذیرفته شدگان در آزمون متمرکز کتبی برای مصاحبه  28 خرداد تا 15 تیرماه سال 96 دعوت می‌شوند و نتیجه مصاحبه 20 تیرماه اعلام خواهد شد.
حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه مرحله سوم پذیرش دوره تثبیتی است، تصریح کرد: پذیرفته شدگان آزمون کتبی و مصاحبه دوره ای 40 روزه را از 20 تیر تا 31 مردادماه سال آینده در مدارس حوزه علمیه می‌گذرانند.
به گفته وی شرط ورود برادران پایه نهم متوسطه برای ورود به حوزه علمیه حداکثر 17 سال، پایه دهم حداکثر 18 سال، مقطع کاردانی حداکثر 22 سال، کارشناسی حداکثر 24 سال، کارشناسی ارشد حداکثر 28 سال و مقطع دکترا حداکثر 30 سال است.
مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: در حوزه خواهران شرط ورود در پایه نهم حداکثر 18 سال، پایه دهم 19 سال، دیپلم و پیش دانشگاهی حداکثر 28 سال، کاردانی 29 سال، کارشناسی 33 سال، کارشناسی ارشد 37 سال و مقطع دکتری 39 سال است.
حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه داوطلبانی با معدل بالای 18 در پایه نهم و معدل بالای 17 در مقطع پیش دانشگاهی و معدل بالای 12 در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از شرکت در آزمون کتبی ورود به حوزه علمیه معاف هستند، گفت: در خراسان جنوبی مدرسه علمیه ویژه کارشناسی به بالاتر وجود ندارد و دواطلبان برای تحصیل باید به حوزه های علمیه مشهد بروند.
وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی برای برادران پایه نهم در همه شهرستان ها و دیپلم در شهرستان بیرجند مدرسه علمیه وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر برای پذیرش خواهران برای ورود به مدارس علمیه محدودیتی نیست اما ظرفیت پذیرش برادران 410 نفر برای استان پیش بینی شده است.
مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی تاکید کرد: ملاک و معیار برای ما خیلی معدل افراد نیست بلکه در مجموع استعداد، علاقه و انگیزه و تعهد و توان جسمی دواطلبان برای تحصیل در حوزه مدنظر است.
حجت الاسلام مشرفی از فعالیت 23 مدرسه علمیه در سطح استان خبر داد و افزود: از این تعداد 16 مدرسه برادران و هفت مدرسه خواهران است."شبستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار