رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی:
رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی از پرداخت ۵۹ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال تسهیلات از ابتدای امسال برای راه‌اندازی ۳۷۹ کارگاه اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۷۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸ 16 February 2017
محمد زهرایی ، اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های بسیج سازندگی برای جلوگیری از مهاجرت روستاها، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم است.
وی افزود: گروه‌های جهادی به منظور جلوگیری از مهاجرت و محرومیت‌زدایی کارهای عمرانی زیادی انجام می‌دهند که تاکنون اقدامات بسیج برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان مطلوب بوده است.
رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح رونق 6 دهستان در سال 96 یکی از برنامه‌هایی است که بسیج سازندگی دنبال کرده است و مهمترین کار بسیج در این راستا از سال آینده آغاز و در این دهستان‌ها در حوزه‌های اشتغال، فرهنگی، سلامت، زیرساختی، تسهیل‌گری، اقتصاد روستایی و غیره اقدام می‌شود و برای این زمینه کار مطالعاتی سند تهیه شده و اعتباراتی اختصاص یافته است.
زهرایی با بیان اینکه این 6 دهستان یک بار در مرحله نخست و یک بار هم در پای اجرای طرح آمارگیری می‌شوند افزود: از ابتدای امسال  379 کارگاه کوچک زودبازده اقتصاد مقاومتی در استان راه‌اندازی شده که برای این تعداد کارگاه 59 میلیارد و 80 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.
وی بیان کرد: بیشتر کارگاه‌هایی که در استان راه‌اندازی شده مربوط به عرصه صنایع تبدیلی با 93 واحد بوده که به صاحبان این کارگاه‌ها 17 میلیارد و670 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
رئیس بسیج سارندگی خراسان جنوبی گفت: در عرصه تولید محصولات استراتژیک منطقه نیز 89 کارگاه با پرداخت 10 میلیارد و 680 میلیون ریال در این مدت در شهرستان‌های خراسان جنوبی ایجاد شده که ایجاد کارگاه‌هایی در عرصه اصلاح و احیای باغ‌ها با 70 واحد در رتبه سوم پس از واحدهای صنایع تبدیلی و تولید محصولات استراتژیک منطقه در خراسان جنوبی قرار گرفت.
زهرایی افزود: در راستای پرورش شترمرغ هم متقاضیان آن تا حدودی خوب بوده به گونه‌ای که 21 کارگاه با 5 میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبار به خود اختصاص داده است و در زمینه راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و زودبازده شهرستان بیرجند با 82 کارگاه رتبه نخست، شهرستان‌های زیرکوه و طبس با 55 و 52 کارگاه رتبه‌های دوم وسم را به خود اختصاص دادند.
وی بیان کرد: پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی در روستاها سبب می‌شود تا با اجرای آن روستائیان ترغیب شوند تا خودشان با خودباوری و خوداتکایی کار کنند.تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار