معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی:
معاون گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به توسعه صنعت گردشگری دارد، تاکنون اقدامات خوبی در راستای افزایش جذب گردشگر در استان انجام شده است.
کد خبر: ۳۷۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲ 16 February 2017
مرتضی عربی روز چهارشنبه در ستاد خدمات سفر شهرستان درمیان، افزود: امروزه گردشگری موضوع اصلی و برنامه توسعه همه کشورهااز جمله ایران ست.
وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی با کمبود منابع آبی مواجه هستیم، بیان کرد: بهترین راه برای ایجاد اشتغال در استان توسعه صنعت گردشگری و صنایع وابسته به آن است.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط خشکسالی در استان ایجاد شغل در بخش صنایع دستی نیاز حداقلی به آب دارد و نسبت به ایجاد شغل در سایر بخش ها مقرون به صرفه و نیازمند سرمایه گذاری حداقلی است.
به گفته وی توسعه گردشگری راه برون رفت از مشکلات کم آبی در استان است، برای توسعه این صنعت سود آور تاکنون بودجه مناسبی اختصاص نیافته است.
وی با اشاره به اینکه در نوروز 96 خدمات متفاوتی برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: در شهرستان درمیان 13 غرفه صنایع دستی برپا می شود.
وی عنوان کرد: اداره کل میراث فرهنگی به افرادی که در روستاها به دنبال ایجاد اقامتگاه بوم گردی هستند تسهیلات با نرخ چهار درصد پرداخت می کند.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درمیان هم گفت: در شهرستان 84 اثر تاریخی به ثبت رسیده که از نظر تعداد آثار تاریخی در استان در رتبه چهارم هستیم.
اسماعیل شهسواری، اضافه کرد: شهرستان درمیان با داشتن 22 قلعه تاریخی به سرزمین قلاع تاریخی خراسان جنوبی معروف است.
شهرستان درمیان پنج هزار و 797 کیلومتر مربع وسعت دارد، این شهرستان 70 کیلومتر با افغانستان مرز دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار