مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اوقاف به دنبال شوکت دوباره شوکت آباد است، گفت: اگر میراث فرهنگی همپای اوقاف حرکت کند شوکت آباد مجدد احیاء خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 23 May 2017
حجت الاسلام منصور هاشمی ظهر دوشنبه در بازدید از مزارع و عمارت شوکت آباد با اشاره به اینکه عمارت شوکت آباد جزء عمارت های میراثی کشور است، اظهار کرد: تعدد مدیریت بین اوقاف و میراث فرهنگی دست اوقاف را بسته و نمی تواند هیچ کاری بدون هماهنگی میراث فرهنگی انجام دهد.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در مکان هایی که خارج از محدوده میراث فرهنگی بوده توانسته کارگروه کشاورزی اوقاف را برای اولین بار در کشور اجرا کند، افزود: احداث باغ الگویی فدک یکی از اقدامات بسیار شایسته این کارگروه بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باغ الگویی فدک در شوکت آباد ۲۵ هکتار وسعت دارد، گفت: امیدواریم درختانی که کشت شده است آینده ۱۵ ساله تضمینی را برای اوقاف داشته باشد.

وی با بیان اینکه قنات شوکت آباد نیز با حرکت علمی کارگروه به استخر بزرگی جهت تولید ماهی کپور تبدیل شده است، عنوان کرد: این استخر چهار متر عمق دارد و دارای حدود هشت هزار و ۵۰۰ ماهی نیز است.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: تا کنون ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار در این استخر هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف به دنبال شوکت دوباره شوکت آباد است، بیان داشت: اگر میراث فرهنگی هم پای اداره اوقاف حرکت کند شوکت آباد مجدد احیا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه طی دوسال گذشته کارگروه کشاورزی وقف ۷۰ هکتار از زمین های وقفی شوکت آباد را به زیر کشت برده است، گفت: از مجموع این زمین ها ۳۰ هکتار باغ و ۴۰ هکتار زراعی بوده است.

وی با اشاره به اینکه لایروبی قنات شوکت آباد نیز ۶۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته است، افزود: آبیاری این زمین ها نیز یک میلیارد تومان هزینه داشته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار