معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: یکی از علل مشکلات موجود برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر این است که در شیوه ها و ریشه ها مشکل داریم.
کد خبر: ۴۲۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 24 May 2017
حجت الاسلم علی اکبرپور بعد از  ظهر سه شنبه در نشست هم اندیشی دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان اظهار داشت: اگر بنا است کشوری امن و فرهنگی داشته باشیم و اقتصاد، سیاست و فرهنگ ما سالم باشد ریشه همه این ها در اقامه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با تأکید بر اینکه خانه، مدرسه، اداره، جامعه و در نهایت کشور و جهان سالم و امن در گروه امر به معروف و نهی از منکر است، بیان کرد: بنابراین زیبنده نیست امر به معروف اینقدر قریب و مظلوم در جامعه حتی در بین متدین واقع شود.

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه باید دلیل اینکه در اجرای این فریضه الهی دچار مشکل شده ایم ریشه یابی شود، عنوان داشت: هرچه این واژه های مقدس به حاشیه برود جای واژه های نامقدس گشادتر خواهد شد.

اکبرپور اضافه کرد: همچنین هرچه انسان های ارزشی به حاشیه بروند انسان های نااهل امور را به دست خواهند گرفت بنابراین نیاز است که در این حوزه ورود جدی داشته باشیم.

کار فرهنگی صبر و پشتکار نیاز دارد

وی با بیان اینکه یکی از دلایل مشکلات موجود بر سر اجرای امر به معروف و نهی از منکر این است که در شیوه ها مشکل داریم، بیان داشت: در شناخت مشکلی نداریم اما در اجرا به شیوه ها و ریشه ها توجه نشده است.

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تأکید کرد: اگر به ریشه ها بپردازیم و ریشه ای در این معضل اجتماعی کار کنیم قطعا تاثیرگذار است.

اکبرپور با اشاره به اینکه همچنین گاهی در شیوه ها دچار مشکل هستیم، افزود: بنابراین در امر به معروف و نهی از منکر شیوه شناسی و ریشه شناسی بسیار مهم است.

وی با تأکید بر اینکه کار فرهنگی سخت و زمان بر  بوده اما بالاخره نتیجه خواهد داد، بیان کرد: کار فرهنگی حوصله، صبر، صبوری و پشتکار نیاز دارد.

معاون دولت و مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: بر اساس اصل هشتم قانون اساسی در جمهوری اسلامی دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت که شرایط، حدود و کیفیت آن را قانون معین می کند.

 در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نباید متعرض حیثیت مردم شد

محمدرضا فخر با اشاره به ماده یک قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد و گفت: در این قانون معروف و منکر عبارت هستند از هر گونه فعل، قول و یا ترک فعل و قولی که به عنوان احکام اولی و یا ثانوی در شرع مقدس و یا قوانین مورد امر قرار گرفته و یا منع شده باشد.

وی با تأکید بر اینکه در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نمی توان متعرض حیثیت، جان، مال، مسکن، شغل، حریم خصوصی و حقوق اشخاص شد، عنوان داشت: بنابراین در شوراهای امر به معروف قرار است مواردی را تذکر دهیم که مشخص و علنی بوده و نیاز به تجسس نداشته باشد.

معاون دولت و مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین طبق این قانون مراتب امر به معروف و نهی از منکر قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی است که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم و دولت است.

فخر اضافه کرد: همچنین مرتبه عملی آن در موارد و حدودی که قانون مقرر کرده تنها وظیفه دولت است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار