مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۲۰۹ کیلومتر بزرگراه در چند سال اخیر در استان به بهره‌برداری رسید که از ۸۱ درصد رشد برخوردار بوده است.
کد خبر: ۴۳۱۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 28 May 2017
مهدی جعفری اظهار داشت: 45 درصد بزرگراه‌های استان در زمان دولت تدبیر و امید احداث و به بهره‌برداری رسیده است و امسال قرار است 156 کیلومتر باند دوم بزرگراه توسط این اداره کل آسفالت شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: احداث و بهره‌برداری 100 کیلومتر بزرگراه از مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی بود که تاکنون 81 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده ‌و 19 کیلومتر دیگر آماده آسفالت و از پیشرفت متوسط 76 درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: اولویت اختصاص اعتبار به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه راه‌هاست.

جعفری تصریح کرد: طول راه‌های روستایی نیز به 5 هزار و 470 کیلومتر افزایش یافته است و راه‌های روستایی بالای 20 خانوار در شهرستان‌های بشرویه، سرایان و فردوس در شمال خراسان جنوبی تکمیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: 199 کیلومتر پروژه مصوب حوزه راه در چارچوب اقتصاد مقاومتی در استان تعریف شد که تاکنون 145 کیلومتر آن زیربار ترافیک قرار گرفته است.

وی گفت: مناطق روستایی شهرستان‌های نهبندان و سربیشه از لحاظ راه روستایی با محرومیت بیشتری مواجه است که امید است تا پایان امسال راه‌های روستایی این شهرستان‌ها تکمیل شود.

جعفری بیان کرد: در حال حاضر 468 کیلومتر بزرگراه یک طرفه و هزار و سه کیلومتر راه اصلی در استان وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی  یادآور شد: جایگاه خراسان جنوبی در بخش راه‌های شریانی پنجم، آزاد راه 31، بزرگراه 13، راه‌های اصلی هفتم، راه‌های فرعی و راه‌های روستایی در کشور پنجم است.

وی گفت: خراسان جنوبی به 100 کیلومتر آزاد راه، 400 کیلومتر بزرگراه و 300 کیلومتر راه اصلی نیاز دارد تا به متوسط کشوری برسد.

جعفری افزود: با توجه به پایین بودن شاخص توسعه استان خراسان جنوبی در بخش راه، توجه ویژه به این حوزه ضروری است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار