امام جمعه بیرجند ضمن محکومیت حادثه تروریستی تهران گفت: این حوادث در اراده ملت ایران برای ادامه راه اسلام و انقلاب اسلامی و حق طلبی تاثیری ندارد.
کد خبر: ۴۳۸۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 10 June 2017
حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی رمضان را ماه معنویت، هدایت و قرآن دانست و اظهارکرد: در این ماه شخصیت وجودی ما مشخص می شود.

 وی با بیان اینکه اخلاق هویت و مَن باطنی افراد است، گفت: باید تلاش کنیم در کنار دنیای زیبایی که برای خود می سازیم آخرتی زیبا نیز داشته باشیم.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: برای رسیدن به آخرت باید عالم جماد، نبات، حیوان، انسان، سکینه و آرامش، عالم نورانی و رحمانی یا ولایی را طی کنیم.

وی با اذعان به اینکه نباید تنها به ظاهر اکتفا کنیم، گفت: هر ظاهری باطنی دارد که نباید از آن غفلت کنیم.

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه باید در ماه مبارک رمضان به باطن قرآن توجه کنیم، ادامه داد: باید از رذایل و پستی و کوته فکری و بی جنبگی ها گذر کنیم تا به باطن برسیم.

 وی با بیان اینکه برخی در وهم و خیال زندگی می کنند، گفت: اینها وقتی از خواب بیدار می شوند که تمام زندگی آنها را نجاست و پستی گرفته است.

امام جمعه بیرجند با تبریک میلاد کریم اهل بیت(ع) اظهارکرد: اکرام و اطعام ایتام در این ماه مبارک مورد توجه باشد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه باید از احسان و بخشندگی امام حسن(ع) الگو بگیریم، بیان داشت: توجه به فقرا و محرومان هموراه باید مورد توجه باشد و از آن غافل نمانیم.

 امام جمعه بیرجند همچنین به حوادث تروریستی اخیر در تهران اشاره کرد و گفت: این حرکت مذبوحانه دشمن ترقه بازی بود که در اراده ملت برای ادامه راه اسلام و انقلاب اسلامی و حق طلبی و استکبار ستیزی تاثیری ندارد.

 وی تصریح کرد: متاسفانه انسان هایی با اندیشه پست و نادانی و به نام اسلام و قرآن مردم بی گناه را قتل و عام می کنند.

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم جای جلاد و شهید عوض نشود و زود قضاوت نکنیم، گفت: در دهه شصت انسان های بسیاری توسط منافقان ترور شدند.

وی با اشاره به اینکه باید مراقب زخم زبان ها باشیم؛ گفت: گاهی نسنجیده سخنانی به زبان آورده می شود که روح فرزندان و خانواده شهدا را ضربه می زند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: حوادث اخیر عاملی برای افزایش وحدت اسلامی و ملی شده است.

 وی افزود: قدردان تلاش های همه نیروهای انتظامی و نظامی و مدافعان حرم و مدافعان عرصه های گوناگون در بسیج، سپاه و نیروی انتظامی هستیم.

حجت الاسلام رضایی همچنین با اشاره به انتقاد مقام معظم رهبری از سند ۲۰۳۰ بیان کرد: نباید اجازه دهیم نظام آموزشی مادر خارج از کشور نوشته شود و در همه حوزه ها باید استقلال خود را حفظ کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار